navijačke
23. studenoga 2022.

Vrijeme čitanja: 10 minute Izvadite tu majicu s motivom hrvatske šahovnice s dna ormara, otvorite si pivo, kad ga već navijači u Kataru ne mogu popiti, i krenite s nama u potragu za navijačkim duhom.

2. studenoga 2022.

Vrijeme čitanja: 9 minute Na ovim našim prostorima žanr horora nikad nije u potpunosti zaživio, iako potencijal postoji. Pokušaja je bilo, a u nastavku vam donosim malu listu preoruka za gledanje.

Film

MRAČNA KĆI: Jedna druga strana majčinstva

mračna kći
Vrijeme čitanja: 3 minute

Redateljski prvijenac Maggie Gyllenhaal adaptacija je kratkog romana Elene Ferrante, „Mračna kći”, psihološke drame koja osvjetljava negativne, teške i mučne strane roditeljstva. Olivia Colman oduševila je publiku odličnom izvedbom sredovječne žene čiji su nekonvencionalni majčinski postupci odredili ostatak njenog života.

Leda, koju izvrsno utjelovljuje Olivia Colman, prevoditeljica i profesorica komparativne književnosti, željna toplih sunčevih zraka, unajmila je stan u grčkom gradiću na obali. Osim kovčega punog knjiga, Leda je na godišnji odmor krenula bez suputnika. Njen znatiželjni najmodavac Lyle (Ed Harris) nespretno ju pokušava bolje upoznati, ali se od početka da naslutiti da ona pomalo zazire od ljudskih interakcija ili barem da se u njima ne snalazi najprirodnije. Na obližnjoj plaži, gdje odlazi kako bi pronašla mir za čitanje i odmor, Leda upoznaje glasnu grčko-američku obitelj, a jedna od njenih osebujnih članica jest i Nina (Dakota Johnson), čiji odnos s kćeri Elinom posebno zaintrigira glavnu junakinju. Igrajući se sa svojom lutkom, Elina jednog dana nestane iz majčinog vidokruga te uskoro svi posjetitelji plaže postanu angažirani u potrazi za njom. Upravo Leda bude ta koja pronađe Elinu te ju odvede natrag zahvalnoj majci, čime njihove sudbine postanu isprepletene.

Treba li majčinstvo preuzeti ženin život?

S Elinom se izgubila i njezina lutka, ostavivši djevojčicu očajnom i uplakanom bez najdraže igračke. Čitav gradić sada je uključen u novu potragu, onu za izgubljenom lutkom, ne sluteći da je lutka pronašla novog vlasnika – Leda ju je ponijela sa sobom u apartman, promijenila joj odjeću i načinila od nje vlastitu igračku, sličnu onoj kakvu je imala u djetinjstvu, ni sama ne shvaćajući u potpuosti vlastite motive. Lutka je, kao što je uostalom i opservacija Nine i njezine kćeri, za Ledu poput vremeplova, koji ju odvodi u razdoblje kada je i sama bila majka dviju djevojčica. Rastrgana između karijere i majčinstva, Leda se pokušavala posvetiti poslu, okružena plačem kćeri gladnih njezine pažnje, uz supruga na trenutke gluhog za njene potrebe.

mračna kći
Foto: facebook.com/thelostdaughter

Uvid u Ledinu prošlost, otkriva nam da je u mladosti na konferenciji upoznala slatkorječivog profesora književnosti s kojim je započela aferu, a koja joj je dala vjetar u leđa za težak korak u svome životu – napuštanje obitelji. Brigu o djeci prepustila je suprugu na sljedeće tri godine, tijekom kojih uopće nije bila u kontaktu sa svojom obitelji. Upravo odnos Nine i njene kćeri, kao i Ninino vidljivo nezadovoljstvo u braku sa suprugom koji vrlo često izbiva od kuće, zbog čega utjehu pronalazi u dobrohotnom irskom studentu Willu, Ledu neopisivo podsjeća na vlastito bolno iskustvo majčinstva. „To neće samo tako proći“ , dobronamjerno govori Nini na kraju filma, nakon što joj otkrije da je svojedobno napustila kćeri, priznajući joj da su joj tri godine bez obitelji bile izvrsne.

Ženski konflikt

Pritisnuta krivnjom zbog ukradene lutke, istovremeno osjećajući se zaštitnički prema Nini, odluči joj priznati da je kod nje Elinina lutka. Nina na to burno reagira, razumijevanje kojem se Leda potajno nadala računajući na sličnosti njihovih iskustava, potpuno izostaje. Nina ostaje gluha za Ledine isprike, kojima ona priznaje da je neprirodna majka, saževši u jednoj rečenici svoj cjeloživotni konflikt.

mračna kći
Foto: facebook.com/thelostdaughter

Riječ je o konfliktu s kojim se žene diljem svijeta nose, a koje jednako kao i Leda, često nailaze na nerazumijevanje. Uvriježeno mišljenje kako je svim ženama majčinstvo inherentno te kako je nesebičnost koja prati roditeljstvo prirodna svim ženama, Gyllenhaal u „Mračnoj kćeri” razbija u komadiće. Upoznaje nas sa ženama koje nisu spremne odreći se dijelova sebe kako bi bile savršene majke te nam pomaže da ih prihvatimo i ne osuđujemo. Na kraju filma, Leda zove svoje sada odrasle kćeri, koje se čine oduševljenima što je čuju. Čini se da su njezine kćeri oprostile majci što ih je ostavila kada su je trebale, a preostaje nada da ju je i publika spremna prihvatiti raširenih ruku, jednako kao i ostale žene koje ipak nisu prirodne majke.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.

(Visited 342 times, 2 visits today)
Be social
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari