“Disturbance In a Quiet Summer Night” (Nellcote): U potjeri za ispunjenjem

U vremenu mantrički hinjenih epopeja o vedrini življenja unatoč melankolično-turobnom duhu vremena, Nellcote se priklanja iskrenosti vlastita iskustva. Iako na prvijencu “Disturbance In a Quiet Summer Night” poetski snažnog naslova ne problematizira duh vremena, bend i sam autor pjesama i vokalist Vinko Ergotić nude nostalgičnu introspekciju određenu osjetilnom hipersenzibilnošću.

O rastrganosti

Ergotić u središte albuma postavlja nemirnog, nezadovoljnog i, ponajprije, nezadovoljenog protagonista u potjeri za samoaktualizacijom – romantičnom i društvenom. Njegov pjesnički glas tako reži na pun Mjesec u potrazi za sobom, novim i neiskušanim, rastrgan između gladi za ispunjenjem i sitosti od podaništva ženi (In Nightmares, My Favorite Stranger), ideji ili autoritetu (Mutiny). A nelagoda takvog stanja kreirala je senzoran album uperen u sva osjetila Nellcoteova slušatelja/slušateljice koje će pritom kroz vremenski relativno kratko putovanje pronijeti nostalgični modus blues gitara i sporadičnih truba.

Klizeći između romantičarskog lamentiranja nad nedohvatljivim, najprikladniji je ton bluesa stvoren za iznošenje patnje i vlastitog pronalaska rješenja ili barem lijeka za nju. Ergotićeva se lirska patnja realizira upravo u jasnim slikama, zvukovima i tonovima, mirisima i opipu: njegov pjesnički subjekt je “slijepac” ili dijelom “zaslijepljen” koji bi “htio vidjeti”, “slomljen”, “zatvoren u kavezu”, “nesmotreni sin” progonjen starim iskustvima koja su na naposljetku i dovela u osamu podno Mjeseca na koji zavija.

O žanrovskom šaranju

“Disturbance In a Quiet Summer Night” nakon posljednjih godina Nellcoteova žanrovskog navigiranja u alt rocku svoju etiku i estetiku stavljaju u molsku tugaljivost sirovijeg blues-rocka, poigravajući se zvucima američkog ‘pustinjskog’ zvuka (My Favourite Stranger, Trouble in Disguise) ili na trenutke s grungeom. Ergotić koji će posjetiti na kantautora Luku Belanija pomalo ‘škripi’ u anglofonom obraćanju, ali pritom postepeno demonstrira spektar svog snažnog baritona kako napreduje kroz melankoličnu priču dugosvirajućeg prvijenca. A on je definiran svojom ritam sekcijom pulsirajućih odluka koje dočaravaju neizvjesnost pjesnikove potrage i potjere.

Prvijenac benda kojeg godinama prepoznajemo na alternativnoj sceni najbolje će zaživjeti u nadolazeće prerano spuštene večeri i noći dok se kotrljate gradskim i međugradskim kolnicima, ali prije svega s pozornice gdje se Nellcote iskazuje bend, a ne pratnja dominantnom frontmanu.

“Disturbance In a Quiet Summer Night” u izdanju Geenger Recordsa dostupan je i na Bandcampu.