Oscarov kipić u neobičnom izdanju kao kritika današnje kulture
Plastic Jesus je street art umjetnik iz Los Angelesa. Specijalizirao se za tehnike stencil i instalacijske radove, a inspirira se novostima, događajima, društvom, svojim okružjem, kulturom i politikom. U svojim radovima kombinira humor, ironiju, kritiku i jedinstveno mišljenje.
Posljednji od njegovih radova, skulptura je od fiberglasa, u ljudskim dimenzijama, identična oscarovskoj statui, samo u drukčijem položaju. Naime, na crvenom tepihu ona kleči i šmrče kokain. Postavljena na mjestu gdje je ulica zatvorena za vrijeme ceremonije dodjele Oscara ove nedjelje. Cijela skulptura smještena je na platou na kojem stoji natpis “Hollywood’s best party” koji se referira na zloupotrebu droga koja se često pojavljuje u pozadini after-partija u show businessu.
Skulptura je popraćena izjavom fotografa Nicka Sterna koji radi s Plastic Jesusom koji je rekao da je ona trebala biti komentar na holivudski problem ovisnosti o drogama koji pogađa na stotine ljudi u industriji zabave koji je većinom zanemaren do smrti visokorangirane zvijezde.
Moglo bi se reći da se nadovezuje na umjetnikovu prijašnju skultpuru slične tematike. Prošle godine instalirao je statuu Oscara kako si ubrizgava heroin, s natpisom “Hollywood’s best kept secret” kao komentar na predoziranje heroinom i smrt Philipa Seymoura Hoffmana. “Kada živiš u Hollywoodu i radiš u industriji, shvatiš koliko je endemična uporaba droga- utječući na sve od glumaca i glumica, majstora za svijetlo i zvuk, do agenata i menadžera. No, tek kad si Hoffman ili Whitney Houston, to izađe u vijestima.”, bila je izjava Plastic Jesusa za N.Y. Daily news.
Obje skulpture maknute su sa svojih mjesta u kratkom roku. No, nije zakazao efekt koji su proizvele, vijest o njima proširila se internetom i medijima. Crnilo koje je zasjenilo skore blještave događaje u noći Oscara.
U svojim prijašnjim instalacijama ističe negativne aspekte kulture i tjera na razmišljanje. Gigantske mišolovke s kreditnim karticama kao mamcem, Mountain Dew koji se izlijeva kao toksični otpad, natpis na cesti “Stop making stupid people famous” u nizu su intervencija u prostor kojima autor želi prodrijeti u svijest prolaznika.