Osvrt – Don Juan: Arhetip fatalnog zavodnika tjera ljubavnice plesom do ludila

Tematike seksualne neutaženosti Don Juana dotakli su se mnogi autori tijekom povijesti, a koreografkinja Maša Kolar, udružena s Bitef dance company, predočila nam je svoju viziju istog kroz pokret. Predstava je 1. i 2. listopada gostovala u Zagrebačkom kazalištu mladih. Plesačku ekipu čine: Dejan Kolarov (Don Juan), Ana Ignjatović Zagorac, Ivana Savić Jacić, Milica Pisić, Miloš Isailović te Ricardo Jorge Campos Freire.

Maša Kolar stekla je svoje temeljno plesno obrazovanje u Školi suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu te se nastavila baviti suvremenim plesom. Godine 1991. diplomirala je na Vlaamse Dansacademie u Belgiji te se priključila Ballet Dresden gdje je ubrzo promovirana u solisticu. Plesala je po poznatim svjetskim kazalištima te je surađivala s velikim imenima suvremene plesne scene. Višestruka je dobitnica plesnih nagrada za svoj rad. Od 2008. godine radi kao freelance umjetnica; pleše, koreografira i radi u Zagrebačkom kazalištu mladih kao plesna pedagoginja.

Prvo što privlači pažnju na sceni jest veliki pokretni objekt s ladicama oko kojeg se i događa radnja – na njemu stoji Don Juan i, osvjetljavajući publiku i ostale plesače reflektorom, odabire svoju žrtvu i upušta se s njom u senzualni ples. Cijela predstava koncipirana je na taj način – Don Juan, kao arhetip fatalnog zavodnika bez ikakvih emocija, izluđuje svoje suplesače sve dok se netko ne odvaži uzeti njegov crveni kaputić i time ga lišiti te nagonske žudnje od koje ni plesači, ni sam Don Juan ne mogu pobjeći.

Najvažnija kvaliteta zbog koje je ova predstava i dobila toliki pljesak je upravo ta senzualnost. Plesači su se toliko uživili u svoje uloge da ih je zaista bilo predivno za gledati. Takve istančane kvalitete u spoju s iznimnom plesnom tehnikom i kinestetskim osjetom ovu predstavu čine vrijednom preporuke. Maša je inzistirala na istovrijednosti koreografije s glazbom te su glazbu uživo stvarali Darko Rundek, Isabel i Dušan Vranić Duco – članovi Rundek Cargo Tria.

Iako se Maša nije upuštala u dublja analiziranja pojedinih plesnih trenutaka, možemo vidjeti koliko su zapravo ples i pokret pogodni za realizaciju ovakve teme. Sigurna sam da će predstava još dugo igrati, možda ne tako skoro u Zagrebu, ali kao što smo već spomenuli, vrijedna je preporuke.

Što misliš o ovoj predstavi?