PEACEMAKER: Serija koja se brzo zavlači pod kožu
Iako je Peacemaker, lik sa stripovskih stranica, donedavno bio relativno anoniman u svijetu pop kulture, pokušaj lansiranja ovog nimalo tipičnog anti-heroja u velike projekte kao što su „Odred otpisanih: Nova misija“ (2021), a potom i seriju s njegovim imenom u naslovu, nimalo je skroman potez, ali, dakako, hvalevrijedan.
Tim više kada se opservira činjenica da recentno veliki filmski studiji poput Marvela i DC-ja naglasak više stavljaju na superheroje izvan A-kategorije poput Marvelovog „Shang-Chi i legenda o deset prstenova“ (2021) koji je unatoč prejudiciranosti svejedno ostvario izniman uspjeh, a također i DC-jevi filmovi koji su se bazirali po likovima kao što su Aquaman te Shazam, svojim su vrlo pozitivnim kritičkim, ali i gledateljskim dočekom dokazali da superheroj ne mora nužno biti stripovski poznat da bi ostvario određenu prominentnost kao i činjenicu da apsolutno svaki lik iz superherojskih stripova može doživjeti svoju filmsku renesansnu dok god iza tog procesa stoji dobra glumačka interpretacija, kvalitetan scenarij i redatelj sa samopouzdanom vizijom. Stoga, nimalo ne iznenađuje da je nova HBO serija „Peacemaker“ apsolutni hit vrijedan gledateljeve pozornosti.
Nepokrenuti pokretač u obliku invazije izvanzemaljskih leptira
Serija započinje tamo gdje je „The Suicide Squad“ (2021) završio, odnosno, u bolnici koja je u post-credits sceni prikazana s intencijom davanja do znanja da Peacemaker ipak nije umro nakon što ga je upucao Bloodsport (Idris Elba), pošto je otkrio da je desna ruka Amande Waller (Viola Davis) i svojim prividno pacifističkim načinom razmišljanja pokušao spriječiti eksponiranje projekta Starfish javnosti.
Promptno napustivši bolnicu, Peacemaker, pravog imena Christopher “Chris” Smith, odlazi u svoj skromni dom gdje ga posjete A.R.G.U.S. agenti, Clemson Murn, (Chukwudi Iwuji), Emilie Harcourt (Jennifer Holland), John Economos (Steve Agee) te pridošlice Leota Adebayo (Danielle Brooks), u svrhu regrutacije antiheroja potrebnog za projekt Butterfly. Peacemaker u suradnji s ekscentričnim pomoćnikom imena Vigilante (Freddie Stroma), kojeg neočekivano sretne u svojem pohodu kao i svojim ljubimcem, orlom Eaglyjem ima misiju saznati konkretne informacije vezane za sami projekt Butterfly iako se situacija dodatno zakomplicira jednom kada Chrisov otac Auggie (Robert Patrick) završi u zatvoru gdje biva štovan kao zlikovac koji je onomad stekao ogromnu popularnost među sadašnjim zatvorenicima radi Economosove prevare zamjene otiska prstiju.
Je li James Gunn ono što je DC-u sada prijeko potrebno?
Iako je tvrtka DC dugi niz godina bila suočena s brojnim kompromitacijama radi projekata nedovoljno doraslih kvalitetnoj kinematografiji poput filmova kao što su „Batman v Superman: Zora pravednika“ (2016) ili dugo očekivani film „Liga pravde” koji je simbioza znamenitih stripovskih junaka kao što su Batman, Superman, Wonder Woman te Flash, tim više kada se uzme u obzir Marvelova prominentnost i uspješno balansiranje među likovima koji pripadaju istom univerzumu, u posljednjih nekoliko godina zamjetna je progresivnost u smislu iznjedrivanja filmova vidljive kvalitete.
Počevši od filma o dječaku koji nenadano postane superheroj u tijelu odraslog čovjeka pomoću riječi Shazam, a potom i filmu „Joker“ (2019) koji unatoč tome što nije dio istog DC univerzuma, svejedno smatran jednim od kvalitetnijih filmova 2019. godine što dokazuje i brojka od čak 11 nominacija za prestižnu filmsku nagradu Oscar, uključujući i pobjedu Joaquina Phoenixa za najbolju mušku ulogu, a i s nadolazećom interpretacijom Batmana u mlađoj verziji glumca Roberta Pattinsona, jasno je da se tvrtka DC vratila na dobar put.
Uzevši u obzir prošlogodišnju uspješnu Gunnovu revitalizaciju anti-heroja u nastavku filmova o disfunkcionalnom timu Odreda otpisanih, ali i ekspanzijom Peacemakerove priče kroz osam nastavaka serije, moglo bi se reći da je Gunn itekako karika zaslužna za DC-jevu renesansu. Interpretacija Johna Cene vrlo je uvjerljiva u smislu patriotskog i ograničenog Peacemakera koji svoju ideologiju smatra idealističkom i moralno opravdanom.
Druga strana medalje anti-heroja s golubicom
Svejedno, sama serija daje dodatan ekstrospekcijski uvid u glavnog lika gdje gledatelj upoznaje Chrisovu senzibilnu stranu kao i obiteljske probleme koji su (ne)zaslužni za osobu kakva on jest danas. Sama gluma kao i kompendij likova svakako je najjači adut ove serije uzevši u obzir glumačku postavu koja na adekvatan i vrlo interesantan način vrši egzekuciju realistične realizacije likova koji djeluju istovremeno realistično, ali i atipično za svakodnevicu.
Pritom treba istaknuti Freddieja Stromu u ulozi Adriana Chasea, poznatog pod aliasom Vigilante koji unatoč spektru zabavnih likova, uspijeva dočarati komedijsku prominentnost i postati simbol ekstravagantnog humora karakterističnog za Gunnovu viziju. Glazba je dodatna pohvalna stavka koja je baš kao i u Gunnovim filmovima o disfunkcionalnim anti-herojima Čuvarima Galaksije pomno selektirana i adekvatno primijenjena u kontekst same serije. Wig Wam, Tigertailz, The Quireboys, House Of Lords te Kissin’ Dynamite tek su neka od imena glazbenika čiji repertoar pjesama je uspješno ukalupljen u narativ serije.
Četvrtak je novi petak
U svakom slučaju, „Peacemaker“ idealna je simbioza nastranog humora kao i podmazane sci-fi akcije koji se savršeno upotpunjuju u Gunnovom projektu koji dodatno ekspandira psihološki aspekt glavnog lika te ga filtrira kroz scenarij u kojemu, de facto, transcendira od malevolentnog uskogrudnog pacifista do socijalno-anksioznog kao i senzibilnog dobricu koji nastoji spasiti svijet.
Kada se tom receptu pridoda snop zanimljiv likova u obliku luckastog Vigilantea, disfunkoncinalnog i diskriminirajućeg Peacemakerovog oca Auggieja, nimalo međusobno koherentnih agenata i invazija svemirskih leptira kao i izvrsne glazbe koja je baš kao i u Čuvarima Galaksije dodatno doprinijela ugođaju same serije, dobije se produkt u obliku šarmantne serije koja će osvojiti pozornost svakog obožavatelja superherojskog narativa kao i poklonika komercijalnih serija koja odišu potrebnom kvalitetom kao i dinamičnom fabulom egzekuiranom na interesantan način kojemu se ne može odoljeti.
Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.