Recenzija – ‘Access All Areas’ (ESC Life): Glazbeni pristup eskapizmu

Album prvijenac benda ESC Life, pod imenom „Access All Areas“, izašao je 20. travnja te je već priznat od strane raznih recenzenata i fanova matičnih sastava njegovih članova (ST!llness, Man Zero, Hemendex, Umor). U kratkom roku, od 2013. godine do danas, bend je prevalio put od underground sastava do afirmiranog benda koji je veću medijsku pozornost zadobio kao prateći bend Granta Harta, suosnivača kultnog benda Hüsker Dü.

Ne opterećujući se svrstavanjem u glazbeni žanr, na Bandcamp stranici objavili su kako sviraju bar core/billiard wave.

Album je poput lakog štiva s elementima iznenađenja; već prvim slušanjem dolazi do déjà vu efekta, odnosno, stvara se dojam kao da su vam pjesme poznate od prije: intuitivne su te zrače smirenošću i pozitivnom energijom. Struktura samih pjesama je jednostavna, riffovi su na momente melankolični no većinom plesni, ukrašeni bubnjarskom podlogom koja diktira intenzitet pjesme, a „layerani“ vokali dodaju na prostornosti, a moglo bi se reći i na sanjivosti pojedinih refrena. U suradnji s izvođačem i producentom Markom Mrakovčićem, koji je zaslužan za zvuk finalnog produkta, sam album dobiva unikatan retro prizvuk koji vjerno dočarava ambijent koji je ESC Life kanio postići.

Već dulje vrijeme, slušajući razne bendove, izvođače i zabavljače, nisam naišao na bend koji je kompletan album uspio smisleno povezati. Ni pričom niti glazbom. „Access all areas“, na kojemu se nalazi 10 pjesama, specifičan je po svom toku. Kako bi bolje to objasnio, album ću fragmentirati na dva dijela. Prvi dio se proteže od prve do pete pjesme. Kroz prvu pjesmu se već može naslutiti kako diše cijeli album. Iako pitoma, Absentee je izvrstan intro u album. Poput (kvalitetne) radijske stvari brzo ulazi u uho zaraznim pop refrenom, umjerenog je tempa te ni tematski ne odskače od atmosfere. Bad Influence kontinuira tok, nimalo ne kaskajući za prvom pjesmom, premda sam je osobno doživio kao most između prve i treće pjesme. Skladba Access All Areas ima blagi punkerski štih u sebi te izaziva ono nešto djetinjasto i bezbrižno u vama prilikom prvog preslušavanja. Najvjerojatnije zbog zaigranih lead gitara koje čine stvar zabavnijom. Najozbiljnije, nemoguće je mrštiti se ili barem ne osjetiti djelić te feel good atmosfere. Pjesmama Let it Bleed i What We Want is Useless dolazi kraj prvog dijela koji je energičan i plesan te najavljuje drugi dio koji je sporiji, opušteniji, ali i tematski zahtjevniji − izuzev osobnog favorita na albumu, pjesme Full Circle − koja glazbeno i tekstualno ostavlja ozbiljniji dojam.

Spomenuti drugi dio doživio sam kao pjesme s primarnim fokusom na tekst, a ne toliko na glazbu. Band Aid, She Won’t Dance i Hero of the Decade numere su koje se dotiču malog čovjeka. Tekstovi nisu okićeni surealnim metaforama, štoviše, prizemni su, iskreni i povezani sa svakodnevicom. Svaka pjesma ima segment u kojem se slušatelj može pronaći, možda ne striktno kroz osobno iskustvo, već kroz element poistovjećivanja. Kao outro albuma, ESC Life izabrao je pjesmu Nene Belana, Ostani uz mene, koju su obradili u instrumentalnom obliku skraćenog formata.

U nešto manje od pola sata materijala, bend je uspješno uspio predstaviti put (bar core/billiard wavea) kojim će kročiti. Izvrsna produkcija, pjevanje na tečnom engleskom, distinktivan zvuk gitara, basa i bubnja samo su neke od vrlina albuma i članova ovog sastava.

Uz to − ako vas je ovaj osvrt potaknuo na preslušavanje njihovog opusa − promociju albuma održavaju sutra, 14. svibnja, u Tvornici Kulture s power pop grupom Lolita i njihovim, ranije spomenutim, producentom Markom Mrakovčićem.