Recenzija: Flight – Razgažena tematika i još razgaženiji film

facebook.com/FlightMovie
facebook.com/FlightMovie

Alkoholizirani pilot, srušeni avion, katastrofalne posljedice, laži i borba za čast je u kratkim crtama sve što ovaj film nudi. Premda je razvikan kao uzbudljiv triler te sa svoje dvije nominacije privlači ljude u kino, jesmo li se nagledali filmova o srušenima avionima, tužbama koje zatim slijede i posadi koja žrtvuje svoj život za putnike? Po mom mišljenju da. No, ovaj film zaradio je dvije nominacije za Oscara, jednu zahvaljujući Denzelu Washingtonu za najboljeg glavnog glumca i jednu za najbolji scenarij. No, je li dovoljna jedna nevjerojatna glumačka zvijezda da ovaj film uopće dovede pred Oscara? Koliko je onda uopće stvar u filmu, a koliko u samom glumcu? To je samo nekolicina pitanja koja ostaje nakon gledanja ovog filma.

Denzel Washington najbolja karika

Dakle, film se radi o pilotu koji je unatoč svom alkoholiziranom stanju uspio prizemljiti tehnički neosiguran avion te spasiti mnoštvo života. No nakon što se otkrije njegov porok on se mora boriti za svoju čast te dokazati da je upravo on zaslužan za dobro u svom tom zlu. Na sam spomen Denzela Washingtona pomislili bi da se ponovno radi o nekakvom remek djelu Hollywooda, jer je on jedan od onih glumaca koje upišemo na Imdb te pogledamo sve njegove filmove. Za to postoji jednostavan razlog – Denzel je bio i uvijek će ostati jedan od najboljih glumaca sadašnjice. Naravno, i ovu ulogu izvrsno je interpretirao. Navikli smo ga gledati u odorama, a i ova pilotska mu odlično pristaje. Frajerski je odglumio alkoholičara i propalog pilota. Što bi se uopće moglo reći za jednog takvog velikog glumca čije sve uloge obilježava njegova nevjerojatna talentiranost i sposobnost?  Pa, govoreći o nominaciji za najboljeg glavnog glumca i ne bismo mogli uputiti nikakve kritike. Ipak je on već dvostruki dobitnik oskara.

facebook.com/FlightMovie/
facebook.com/FlightMovie/

Glavni negativac postaje glavni pozitivac

Vrativši se ponovno na film moram spomenuti i samu predvidljivost, što je definitvno jedna od najoštrijih kritika za svaki film. Možda me je ipak malčice iznenadilo kada nije mogao izreći posljednju laž, no bez nje ne bi bilo te krajnje sentimentalnosti i ona vječna tranzicija ”negativca u pozitivca”.  Nije zanemarivo i to što je sama tematika razvikana, pa čim sam vidjela pad aviona već sam mogla percipirati čitav film. O dramatičnosti filma ne može se niti govoriti, jer je najuzbudljivija scena ipak tek ona gdje Whip Whitaker (Denzel Washingon) pokušava spasiti avion prije pada, a ta se scena dogodi na samom početku i to je otprilike to. Pitanje morala i hoće li on na kraju ipak priznati da je unatoč njegovoj spremnosti i sposobnosti upravljanja avionom neetično alkoholiziran pilotirati istim jedno je od rijetkih pitanja koje postavljamo gledajući film. Emocionalno me osobno takla scena kada je ipak prepoznata granica i kada se nešto čovječno u nama preokrene kada shvatimo da ipak u jednom segmentu više jednostavno ne preostaje ništa nego sama, surova istina.

.facebook.com/FlightOfficialPage/photos
facebook.com/FlightOfficialPage/photos

Redatelj Flighta je Robert Zemeckis koji je producent mnogih uspješnih filmova kao što su ”Cast Away”, ”House of Wax”, ”The polar express” i mnogih drugih. Glumačku postavu uz Denzela čine i sjajni John Goodman, Don Cheadle, Tamara Tunie i drugi što budi ogromna očekivanja. Možda to i je moj glavni problem, očekivala sam previše, a dobila sam vrlo malo, skoro nimalo. Kada sve rezimiramo, kako i sam naslov govori, dobijemo nedorađen film razgažene teme. Za ljubitelje Denzela je dovoljno dobar, no isključivo samo radi njega, ne radi tematike i ne radi ”uzbudljivog trilera” kako ga najavljuju sva kina. To je samo moje skromno mišljenje, a pričekati ćemo i Oscara da ispriča svoju priču!