“Generationwhy” (Zhu): Glazbeni čarobnjak pod pseudonimom

Generationwhy

Steven Zhu, poznatiji pod nazivom ZHU, pjevač je i glazbenik koji se početkom 2014. godine pojavljuje na elektroničkoj glazbenoj sceni i publici predstavlja svoj unikatan stil. Svoj prvi broj, Moves Like Ms Jackson, objavio je ne otkrivajući identitet, što je rezultiralo velikim interesom i pozitivnim reakcijama brojnih glazbenih kritičara. Razlog njegove anonimnosti podjela je glazbe na „crnu i bijelu“, kao i ideja da nije bit u tome tko stoji iza nje, već kakvu poruku prenosi i koju reakciju izaziva. Svoj identitet u potpunosti otkriva pojavom pjesme Faded koja je ubrzo postigla globalnu popularnost, a naposlijetku i nominaciju za nagradu Grammy. Dvije godine poslije izdaje prvi studijski album “Generationwhy” kojim predstavlja svoj genijalan osjećaj za melodiju, energiju i emociju te nevjerojatan sklad instrumentala i specifičnih vokala. Ne svrstavajući se ni u jedan glazbeni izričaj, ZHU na svome albumu u savršenu cjelinu stapa elemente house, R&B, rock i jazz glazbe.

Intro (Neon City) broj je koji otvara album u pozitivnom tonu. Pjesma sadrži govoreni dio djela “Still I Rise”, pjesnikinje Maye Angelou koji govori o posebnosti ljudskog duha koji se bez obzira na to koliko bijesa, tuge, straha ili boli osjeti u jednome danu, drugi dan može probuditi i osjećati potpuno suprotne emocije.

Noćne vožnje, ljetne večeri

ZHU najavljuje “Generationwhy” obečavajućom suradnjom s velikim imenom elektroničke glazbe, Skrillexom i R&B duom THEY koji polako, ali sigurno pronalazi svoj put prema glazbenoj sceni. Working For It je na album uvrštena kao bonus pjesma koja je odraz raznovrsnosti koju ZHU nudi kombinirajući svoj melankoličan i Skrillexov dinamičan stil s elementima zanimljivog R&B-a. Working For It prate pjesme In The Morning, Generationwhy, Palm Of My Hand i Hometown Girl koje su velika potvrda navedene raznolikosti i ZHU-ovog nedefiniranog glazbenog pravca.

Ono što ZHU-ovu glazbu čini specifičnom je zvuk koji, iako nikada sličan, uvijek asocira na noć, mrak i mistiku te se uklapa u svaku radnju koju noć čini posebnom. Noćne vožnje uz In The Morning, nevjerojatan instrumental i ZHU-ov falsetto koji ne izlazi iz glave, pozitivan plesni osjećaj koji stvara Generationwhy, insomnične noći, puna glava misli, moćna električna gitara i klavijature pjesme Palm Of My Hand te ugodne ljetne večeri uz nostalgičan zvuk pjesme Hometown Girl na kojoj ZHU surađuje s Jaymesom Youngom asocijacije su koje se stvaraju uz slušanje albuma.

zhu

Suradnje s nerazglašenim izvođačima mističnih vokala mogle bi postati ZHU-ov zaštitni znak. Američki pjevač, pijanist i gitarist Jaymes Young i ZHU, osim na Hometown Girl, surađuju i na jednom od najjačih brojeva albuma, na pjesmi Cold Blooded. Tekst pjesme govori o ljubavi koja je potencijalno štetna, ali toliko posebna da stvara ovisnost, a vokal Jaymesa Younga, koji također stvara ovisnost, uklapa se idealno. Monoton zvuk pjesme Reaching  i vrlo rijetka suradnja ZHU-a sa ženskim vokalom, pjevačicom Nikole Bedingfield, nezanimljiva je kombinacija koja se nikako ne uklapa u ostatak albuma.

“I mean, it’s just money”

S druge strane, R&B pjevačica Nylo i ZHU na pjesmi funky produkcije Secret Weapon čine jako privlačan duo koji bi još bolje funkcionirao u pjesmama tmurnijeg karaktera kojih na ovome albumu itekako ne nedostaje. “Generationwhy” je album čiji bogati intrumentali privlače slušatelje, dok tekst većinom pada u drugi plan. Pjesma Good Life zasigurno je iznimka. „Life is all about you and not at all about you / Now, that’s two opposing thoughts and yet both of them are true“ početak je pjesme koji, uz vrlo jednostavan instrumental, izgovara pjesnik i pjevač Adam Schmalholz poznatiji pod imenom IN-Q. Tok misli u formi monologa proteže se kroz cijelu pjesmu, a prekida ga izvrstan glas Georgie Nott iz novozelandskog EDM dua Broods. Broods i ZHU dijele veoma sličnu energiju, viziju i glazbeni stil te je velik propust što im je Good Life jedina suradnja na ovome albumu.

Electrify Me pjesma je koja bi se energijom, zvukom i plesnim karakterom bez razmišljanja mogla uklopiti u album “Settle” grupe Disclosure, a ujedno i jedina pjesma albuma koja gubi ZHU-ovu specifičnu mračnu crtu. Numb se, s druge strane, električnom gitarom i klavijaturama kojima pjesma počinje te posebnim ugođajem koji stvara vraća toj crti i specifičnom plesnom karakteru koji može samo on stvoriti. Money i One Minute To Midnight potpuna su suprotnost. Predstavljaju njegovu nježniju stranu i jedinstven hipnotizirajući vokal koji prenosi emociju svake riječi teksta. Najjednostavan opis pjesme One Minute To Midnight je čista emocija, broj koji ostavlja najveći dojam od prvog do zadnjeg slušanja. „Money, no, I don’t need no money, no/I mean, it’s just money/It don’t mean no thing without you“ riječi su koje u potpunosti odgovaraju karakteru kako ZHU-a, tako i cijeloga albuma.

Glazba, a ne slava

Unatoč tome što na početku svoje ozbiljnije glazbene karijere otkriva publici svoj identitet, ZHU se i dalje, dvije godine kasnije, trudi što više ostati u sjeni. Njegove slike teško je pronaći, informacije o njegovom privatnom životu pogotovo, ali ono što je poznato je činjenica da glazbu stvara iz čiste ljubavi i strasti te da ga ne privlači slava, već razlika koju može učiniti pomoću nje. Također, svaki tekst pjesme nosi sa sobom određenu ljubavnu konotaciju iz čega se može zaključiti da su ljubav i strast u tom smislu ujedno i ono što ga inspirira u stvaranju glazbe.

Iznimno je teško pronaći riječi koje u potpunosti opisuju “Generationwhy” te kvalitetu, talent i smisao za glazbu Stevena Zhua. Instrumental svake pjesme inovativan je i originalan, nikad pretjeran s dominantnim elementima saksofona, električne gitare i klavijatura, smisleni i značajni tekstovi te slabo poznati, a nevjerojatno kvalitetni vokali koji tvore fantastičan sklad velika su rijetkost, a još je veća rijetkost tim riječima opisati čitav album, album prvijenac… Niz brojeva ovoga albuma obuhvaćaju ZHU-ov potencijal koji je, iako i dalje nepotpun i u procesu gradnje, fascinantan, a ono što će ponuditi daljnjim glazbenim stvaranjem zasigurno nikoga neće ostaviti razočaranim.