Recenzija – “Ljubav na prvi pozdrav”: Duhovito štivo za vruće ljetne dane

Prije nekoliko dana stiglo nam je ljeto i sve duži dani. Sigurno se već polako spremate na godišnje odmore, a ako ih i nemate, topli ljetni dani natjerat će vas da svaki slobodni trenutak iskoristite za odmor, izležavanje i stavljanje moždanih vijuga na minimum. Naravno da nam na odmoru ne treba nekakva teška literatura, već lagano i duhovito štivo, nešto poput sitcoma uz kojeg je lako isključiti misli od problema i prepustiti se smijehu.

E, upravo je takva knjiga Ljubav na prvi pozdrav, debitanski roman autorice Mhairi McFarlane koji je odmah postao svjetski bestseller i osvojio nagradu RoNA Contemporary Book of the Year 2013. Već se po naslovu može zaključiti da se tu radi o nekakvoj ljubavi. Ali, ne o bilo kakvoj, već prijateljskoj. Rachel i Ben bili su najbolji prijatelji na fakultetu (ali ne i samo prijatelji). Bili su nerazdvojni, ali jedna noć promijenila je sve. Nesporazum ili nešto drugo natjerali su Bena da nestane iz Rachelina života. Deset godina kasnije, Rachel je uspješna novinarka, zaručena za tipa s kojim je još od fakultetskih dana. Međutim, organizirajući vjenčanje, stvari krenu po zlu, a sve ono što se godinama skrivalo ispliva na površinu te oni prekidaju.

Što slijedi kada ti se vrati onaj koji ti je davno pobjegao?

Jednog kišnog dana Rachel sasvim slučajno (ili ne baš tako slučajno, no to ćete otkriti sami) naleti na Bena. Onog Bena s kojim se družila na fakultetu i s kojim je bila nerazdvojna. Staro prijateljsvo ponovno se budi, ali ga slijedi i slomljeno srce koje nikada nije zaliječeno. Ben je u braku, Rachel nije, ali stare se rane polako otvaraju. On je i dalje onaj stari dobri prijatelj koji je brani i na njezinoj je strani u svim lošim situacijama, a ona djevojka koja osvaja britkim humorom i sjajnim karakterom. Situacije i događaji se izmjenjuju, a oni su sve bliže razgovoru o prošlosti i traženju nekih davnih odgovora.

Ljubav na prvi pozdrav duhovito je i zabavno, lako prohodno štivo, baš onakvo kakvo nam svima treba dok se izležavamo na nekoj zabačenoj plaži. Autorica je pokazala zanimljiv stil pisanja koji odiše britkim humorom, a čitatelja tjera na daljnje čitanje. Knjiga je ovo koja će vas osvojiti na “prvi pozdrav”i više vas neće pustiti.