YOUR HONOR: Kriminalistički korumpirani odrezak koji se servira ekstra rare

your honor

Bryan Cranston može se nazvati glumačkim kameleonom 21. stoljeća – on je endem onog tipa glumca koji vrlo lako transcendira iz komedija u ozbiljnije projekte, dok njegovi likovi pružaju široku lepezu različitih karakterizacija. Cranston je isto tako zvijezda ove vrlo surove i realistične, najnovije Showtimeove serije „Your Honor”. Cranstonov portret likova kreće se od simpatičnog američkog oca preko serioznog proizvođača metafetamina do suca upitnog morala čija je karakterizacija itekako ambivalentna. Ova desetoepizodna mini-serija trenutno se emitira u Velikoj Britaniji, a svoju kompletnu premijeru već je dočekala na američkoj televiziji. Međutim, same kritike su, sudeći po prestižnim filmskim stranicama poput IMDb-a te Rotten Tomatoes-a, dosta podijeljene i nekoherentne, a istovremeno dok neki smatraju ovu mini-seriju hvalevrijednom te zaista briljantnom, drugi nisu pretjerano satisficirani viđenim produktom.

your honor

Otac i sin koji se prebrzo upetljaju u mrežu

Jednom kada Adam Desiato (Hunter Doohan), sin renomiranog suca Michaela Desiata (Bryan Cranston) počini nehotičan zločin te nenamjerno usmrti mladića na cesti nakon što je išao zapaliti svijeću na mjestu ubojstva njegove majke povodom prve godišnjice njezine smrti, Adam odluči ocu sve priznati. Naravno, vođen svojim ispravnim moralnim kompasom koji je vrlo jasno definiran i iznimno realistično interpretiran s Cranstonove strane, Michael odluči da sina prijavi u postaju gdje će Adam priznati zločin i dobiti kaznu proporcionalnu zločinu koji je počinio. No, sama radnja naglo se zahuktava jednom kada Michael shvati da mladić kojeg je njegov sin usmrtio jest, de facto, sin notornog, parcijalno omnipotentnog mafijaša Jimmyja Baxtera (Michael Stuhlbarg) te samim time odluči avoidirati sinovo priznanje i zataškati ovaj slučajan zločin.

Dvojica protagonista promptno se upetljavaju u iznimno obimnu mrežu koja je daleko rasprostranjenija od onoga što su mislili i očekivali, a zadatak zataškavanja koincidencijskog ubojstva prestaje biti naizgled izvediv zadatak i postaje egzistencijalna misija epskih razmjera. Michael Desiato, koji je onomad bio ikona ispravnog moralnog pilara, postaje artificijelna persona kojemu je sada samo jedna stvar fundamentalna, a to je spas vlastitog sina.

your honor

Bryan Cranston još jednom briljira u ulozi očajnog suca

Mini-serija „Your Honor” vrlo precizno uspijeva dati uvid u korupcijsku hobotnicu, odnosno, način na koji funkcioniraju mito i korupcija, ali i cijeli ornamentalan zakonski sustav ispod čije površine postoje mnoge mutne i benevolentne radnje povezane s mafijom, policijom, pravosuđem te ostalim stavkama u institucijama koje bi trebale inače služiti za istjerivanje pravde. Serija trijumfalno ostvaruje težak i surov ambijent koji je nemoguće ne gledati s određenim grčem u želucu, a jednako tako daje i dobar omjer akcije kao i drame tako da serija ni u jednom trenutku ne pribjegava monotoniji već vješto drži dinamičan ritam koji gledatelja drži prikovanog uz ekran te zaintrigiranog kroz cijelu radnju samo kako bi saznao što će se dogoditi u idućoj epizodi. Sama problematika ove mini-serije leži u određenim likovima, specificirano liku Michaelovog sina Adama koji je već bio zasut mnogim negativnim kritikama na internetskim stranicama.

Glavni problem pronalazi se u Adamovim motivacijama i postupcima koji nimalo nisu racionalni i sam lik stvara negativnu distrakciju od glavne radnje te svojevrsnu pojavu koja gledatelja s iznimnom sposobnošću može lagano iziritirati. Isto tako, lik antagonista Jimmyja Baxtera lijepo je realiziran, ali na momente djeluje kao da gubi svoju nit i postaje više koherentan s likovima karakterističnijim za glumca koji ga utjelovljuje, Michaela Stuhlbarga, a koji je prepoznatljiviji po ulogama dobrica baš poput likova u filmovima kao što su „Doktor Strange” (2016), „Oblik vode” (2017), te „Skrivena ljubav” (2017). Svejedno, gluma je jedan od dominantnih faktora koji ovu seriju čine prominentnom pa tako Bryan Cranston briljira u ulozi ambivalentnog introvertiranog suca koji sjedi na dvije stolice u fabuli u kojoj mu je sigurnost njegovog sina primordijalna misija i Cranston uspješno kompleksno prikazuje psihološki kolaps koji se odvija kod njegovog lika.

your honor

Korupcija kao glavna tematika

Sa sigurnošću se može reći da je mini-serija „Your Honor” odista zreo uradak koji na elokventan način prikazuje pravosudni sustav čija korumpiranost ima duboko cementirane korijene u svakoj mogućoj instituciji te fokus stavlja na povlasticu visoko pozicioniranih individualaca koji moć mogu iskoristiti radi vlastitog dobitka kao i činjenicu da su novac i vlastiti prosperitet doista postali condicio sine qua non suvremenog svijeta. Jednako tako, sama radnja postavlja vrlo dobro pitanje – koliko je daleko spreman otići moralno osviješten čovjek kada je u pitanju njegova obitelj i koliko problem ugroženosti egzistencije članova obitelji može individualce promijeniti kao osobu i distancirati od vlastite temeljne ideologije koja se kosi s aktovima koje je netko spreman poduzeti u nadi da spasi svoje voljene.

Sukus surovog realizma, vječitog pesimizma uzrokovanog sustavom u kojem živimo, korupcije koja prožima svaki kutak ornamentalno pravednih institucija uz primjesu izvrsnih performansa od strane Bryan Cranstona, Michaela Stuhlbarga, Margo Martindale te mnogih drugih talentiranih glumaca kao i gorčine koju ostavlja u želucu postavlja „Your Honor” na listu serija koje je itekako vrijedno pogledati.