novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Glazba

„3.15.20” (Childish Gambino): Vizualni aspekt bolji od auditivnog

"3.15.20" [album cover]
Vrijeme čitanja: 3 minute

Za one koji žive pod kamenom, Childish Gambino tj. Donald Glover je hollywoodski mogul – glumac, producent, glazbenik, tekstopisac, komičar i scenarist te ne postoji dio industrije u kojem on nije imao prste. Ovaj put ćemo se fokusirati na glazbeni aspekt njegove karijere jer je objavom svog četvrtog studijskog albuma „3.15.20” podigao dosta prašine.

Album je prvo objavljen na stranici „Donald Glover Presents” na kojoj je bio streaman na loop od 12 sati, dok nije uklonjen, a tek poslije objavljen na svim streaming servisima. Njegov prethodni album „Awaken, My Love!” je proglašen jednim od najboljih albuma 2016., a u svojoj dosadašnjoj glazbenoj karijeri Gambino si je priskrbio sveukupno 12 nominacija za prestižni Grammy, od toga ih je osvojio 5.

Jedan od singlova koji je izašao između njegovog trećeg studijskog albuma i ovog bio je This Is America, koji je sa svojom snažnom i hiperboliziranom porukom prikazao u kakvoj situaciji se nalazi država trenutno. Doduše, taj singl se nije našao na ovom izdanju, već njegov drugi singl Feels Like Summer koji je objavljen 2018. godine.

Inovativnost donosi rizik

Childish Gambino odlučio je prikazati svoj novi studijski uradak na veoma kriptičan način i daje slušatelju mogućnost vizualizacije skoro svega. Bijeli omot i naslovi pjesama, koji su zapisani samo minutažama početka pjesme, daju slušatelju mogućnost osobne percepcije ovog albuma. Veoma inovativan pristup, ali i rizičan.

Postoji velika mogućnost da će ta minutaža biti zaboravljena od strane slušatelja i da će pjesme biti zaboravljene samo zbog činjenice da se u današnjem društvu sve toliko brzo odvija i da ljudi često nemaju vremena pamtiti takve stvari, nego zapamte ime pjesme koja često ima veze s refrenom ili koja nosi jaku poruku u svom naslovu.

Genijalnost na djelu ili potpuni promašaj?

Što se tiče samih pjesama i produkcije na ovom albumu, one predstavljaju jedan od njegovih najvećih promašaja u oba aspekta. Neki to smatraju novim pristupom i odvažnim, ali zapravo je samo naporno i napravljeno je samo zato što nitko do sad nije to radio.

Slušajući uvodnu pjesmu 0.00 koja se treba razviti u nešto cijelo vrijeme, shvaćam da će ostati na tim synthovima koji imaju previše sustaina i vokalima koji 76 puta ponavljaju „We are, we are, we are” (nisam brojao, možda je i više, ali ako je manje, pretjerujem zbog efekta).

Algorhythm je poboljšanje, ali samo zato što beat zvuči kao da je trebao završiti na b – strani „Yeezusa”. Donald pokušava izvući neki distopijski dance hit iz budućnosti i igra se riječima algo – rhythm.

Time je mješavina R&B-a, soula i gospela koja prikazuje tračak nade za ovaj album, sve dok ne dođe do četvrte minute i shvatite da traje još dvije. Nepotrebno. Miks u ovoj pjesmi, pogotovo između vokala i beata, zvuči toliko čudno jer su vokali stavljeni skroz iza u slici. U redu, razumijem da je to sve subjektivno i da nema definiranih pravila u produkciji jer svi žele napraviti nešto novo i originalno, ali ovo je samo zamorno. Isto tako, ne vidim poantu zašto je Ariana Grande gostujući izvođač u ovoj pjesmi jer nije nikako pridonijela u ovih 6 minuta, ali ne krivim za to nju. Produkcija joj nije dopustila da ima ikakav solidan doprinos.

Dojam ostaje isti

12.38, na kojoj je gostujući izvođač 21 Savage, ne popravlja dojam albuma, ali je znatno poboljšanje. Pod utjecajem Princea, pjesma je obećavajuća, pogotovo na dijelovima gdje Donald pjeva i na bridgeu netom prije 21 Savagea. Kad je došao njegov dio pjesme, dojam je pao jer je okrenuo temu pjesme na to koliko novaca ima i kako je policija ljuta na njega zbog toga.

Pjesma 19.10 ima neslušljiv beat, gitara nema u miksu, vokali su mutni, ponovno kanaliziranje utjecaja Princea, no neuspješno. 24.19 je najduža pjesma na ovom albumu i taje osam minuta. Ponovno nepotrebno jer se predugo dolazi do poante. Iako, mogu shvatiti privlačnost ove pjesme jer je zanimljiva za slušati i Donaldovi vokali na njoj su svijetla točka. Volio bi da se njih držao kroz cijeli album. 32.22 je još jedna epizoda b – strane „Yeezusa”, samo što ovaj put zvuči kao da je uzeo sve najgore stvari s tog albuma i napravio pjesmu. Distorzirani beat, vokali, auto-tune, sve.

Feels Like Summer najbolja točka albuma

Feels Like Summer mi je ostala najbolja pjesma na albumu, samo što je verzija s ovim miksom skoro i to upropastila. Ostale četiri pjesme neću ni spominjati jer postajem repetitivan u svojim argumentima zašto ovaj album i određene pjesme nisu dobre. Ovaj album nije napravio ništa spektakularno što se tiče glazbe, vizualni aspekt mi se sviđa i drago mi je da je nazvao pjesme po minutažama jer sumnjam da će itko htjeti zapamtiti većinu njih.

Be social
Što misliš o ovome albumu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari