novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

Cannes 2014 – More, palme, pijesak i filmovi za svaku zahtjevnu filmsku dušu

Foto: www.facebook.com/pages/Festival-de-Cannes-Page-Officielle
Vrijeme čitanja: 3 minute
Foto: www.facebook.com/pages/Festival-de-Cannes-Page-Officielle
Foto: www.facebook.com/pages/Festival-de-Cannes-Page-Officielle

Dok mnogi ginu za kilometarskim crvenim tepisima usred užeglog asfalta pod svjetlima reflektora Los Angelesa gdje se najčešće okuplja glumačka krema Hollywooda, zaboravljaju da se najraskošnije premijere zapravo događaju u Europi. Visoke palme, slani mediteranski zrak i šareni suton slikovito su okruženje u kojem se već dugi niz godina svakog svibnja održava jedan od najistaknutijih filmskih festivala – onaj u Cannesu.

Od umjetnički i estetski nezaboravnih filmova nezavisne produkcije do visokobudžetnih blockubustera, Cannes ispunjava svoj raspored najraznovrsnijom programskom ponudom i daje razlog svakome tko je netko u glumačkoj industriji da se ondje pojavi. Prisjetimo se samo da je riječ o filmskom festivalu na kojem je Star Wars: Revenge of the Sith doživio svoju premijeru. Drugim riječima, Cannes je platforma na kojoj se Hollywood ravnopravno natječe s istinskim svjetskim umjetnicima poput Apichatpong Weerasethakula, a publika dobiva priliku da upozna sve strane inače prilično jednovrsne ili reciklirane tematike.

Veliki glumci, mali PR

Francuska rivijera, na tih par dana toliko festival traje, zapravo postaje revija za redatelje, producente i glumce kako bi promovirali i nahvalili svoje najnovije uratke, usput slaveći ljepotu i vizualnost filmova. Kreativni kaos u ponudi garantira širok spektar problematike kojom se cannesovi filmovi bave. Da ništa ne prolazi olako bez ionako sveprisutne američke industrije, naveliko je poznato, no iznenađuje broj filmova koji su se ove godine našli na programu, a bez popratne marketinške kampanje. Na primjer, neobičan western The Homesman u režiji Tommy Lee Jonesa, koji ujedno i glumi u filmu, okupio je oskarovke Hilary Swank i Meryl Streep u priči o dvoje stranaca koji udružuju snage i riskiraju svoje živote da bi prevezli tri mentalno bolesne žene iz Nebraske u Iowu. No, oskarovci nisu jedini koji će se sunčati Azurnoj obali. Olivier Assayas režirao je film Clouds of Sils Maria o glumici koja počinje shvaćati koliko je zamijenjiva u svom poslu te koliko je slava prolazna, sa Juliette Binoche, Kristen Stewart i Chloë Grace Moretz u glavnim ulogama. Režiserskim prvijencem svijetu i publici Cannesa predstavit će se i Ryan Gosling u noir filmu fantasy žanra Lost River o samohranoj majci čiji sin otkriva skriven svijet podvodne utopije.

Međutim, oduševljava i veći broj ženske populacije prisutne ne samo u natjecateljskom dijelu festivala, već i samom žiriju koji odlučuje o glavnoj nagradi – Palme d’Or. Organizaciji festivala se već dugi niz godina zamjera prevladavajuća muška atmosfera pa je pozitivno iznenadila vijest o Jane Campion kao predsjednici žirija koja je i sama dobitnica nagrade festivala 1993. godine za film The Piano. Dapače, omjer je 5:4 u korist žena jer će o pobjednicima uz Jane Campion odlučivati i francuska glumica Carole Bouquet, američka redateljica zaslužna za jedan od najboljih filmova u karijeri Billa Murryja (Lost in translation) Sofia Coppola, višestruko nagrađivana iranska glumica Leila Hatami te južnokorejska glumica Jeon Do-yeon koja je ujedno i dobitnica nagrade za najbolju glumicu na festivalu u Cannesu 2007. godine.

Foto: http://www.festival-cannes.com/en/article/60563.html
Foto: http://www.festival-cannes.com/en/article/60563.html

Muške snage branit će neki od najistaknutijih europskih redatelja poput Andrei Zvyagintseva koji donosi političku dramu o Rusu kojem život zagorčava korumpirani gradonačelnik u filmu Leviathan. Mučnu, tragičnu, a istinitu priču donosi i Mauritanac Abderrahmane Sissako u francuskom filmu Timbuktu o neoženjenom paru kojeg su islamisti zatočili u iskopanu rupu usred tla u centru grada Aguelhok i ondje ih kamenovali na smrt što je privuklo veliku pažnju svjetskih medija. Začetnik i predstavnik francuskog novog vala, Jean-Luc Godard, na ovogodišnji Cannes dolazi s filmom Adieu au langage snimljenim u 3D tehnici, a govori o nekoliko ljudskih sudbina i svakodnevno kompleksnim ljubavnim problemima.

Drugim riječima, pronaći će se za svakoga ponešto, a s obzirom na fantastičan pogled na Sredozemno more i palme koje se njišu na sumračnom nebu, nitko se nema pravo žaliti čak i da je u pitanju loša selekcija filmova. Neka budu zahvalni što su uopće tamo – ionako im svi najviše zavide upravo na tome.

Be social

Komentari