novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

Počinju 42. Dani satire Fadila Hadžića: “Što su vremena teža, udar satire je jači”

Foto: www.kazalistekerempuh.hr
Vrijeme čitanja: 3 minute

U organizaciji Satiričkog kazališta Kerempuh od 5. do 21. lipnja u Zagrebu će se održati 42. Dani satire Fadila Hadžića, jedan od najstarijih domaćih i regionalnih festivala specijaliziranog teatra koji okuplja najkvalitetnije satirične i komediografske predstave iz Hrvatske i susjednih zemalja. U sklopu ovogodišnjeg programa bit će izvedeno 12 predstava iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Italije te Bosne i Hercegovine prema odabiru izbornice Željke Udovičić Pleština.

“Činjenica da je za ovogodišnji festival prijavljeno više od 70 predstava zbori o tome da satira u ovom našem vremenu ne samo da nije u nestanku, već postaje sve interesantnijom formom kazališnim pregaocima. Oni sve češće odabiru upravo ovaj žanr da bi preispitali mane društva ili pak potražili mogućnost utopije u nemogućim uvjetima. Ovogodišnji program festivala odredili su suvremeni pisci i autorski projekti te adaptacije klasika, dakle – suvremena riječ! Oblikovana trenutkom. Određena mjestom. Autori – pisci, glumci, redatelji, dramaturzi, autori glazbe, scenografi, kostimografi, koreografi – naoružani talentom, humorom, pronicljivošću, različitim estetikama, produkcijskim mogućnostima, dokazuju ovim predstavama da što su vremena teža, udar je satire jači, žalac dublje ubada”, riječi su izbornice Udovičić Pleština.

Festival će otvoriti Jugoslovensko dramsko pozorište iz Beograda predstavom talijanskog nobelovca Daria Foa “Slučajna smrt jednog anarhista” u režiji Maje Maletković. Ova komedija dokumentira epizodu u talijanskoj povijesti poznatiju kao Godine olova – val terorističkih napada krajem šezdesetih  koji je trajao do početka osamdesetih. Ansambl ove predstave, predvođen Nikolom Đuričkom, raskrinkat će sve nelogičnosti vezane za smrt jednog anarhista, jer iza maske komedije vreba svijet organiziranog kriminala, državne korupcije, političkih ubojstava, vjerske netrpeljivosti, terorizma. 

[Slučajna smrt jednog anarhista] Foto: www.kazalistekerempuh.hr

Iz Beograda dolazi i Zvezdara Teatar s predstavom Borislava Pekića “Korešpondencija” u režiji Gorčina Stojanovića, dramatizacijom jednog dijela Pekićeva romana “Zlatno runo”, dijela koji obuhvaća nekoliko mjeseci krajem 1847. i početkom 1848.  kada se jedna cincarska obitelj pretvara u značajnu trgovačko-čaršijsku srpsku firmu Simeon Njegovan i sin. Dramatizaciju romana u oblik epistolarne komedije potpisuje Boris Mihajlović – Mihiz. Likovi komuniciraju putem poruka, na prostornoj, vremenskoj pa i psihološkoj distanci. U direktan dijalog ulazi se samo onda kada prepiska u nju uvede. Funkciju kratkih, brzih replika ovdje zamjenjuju telegrami, monologa duga pisma, a fabula komedije, njeni zapleti i raspleti, oblikuju se ritmom korespondencije.

Narodno pozorište Subotica gostuje s predstavom “Kičma” Ingrid Lausand u režiji Veljka Mićunovića koja se bavi temama uznemiravanja na radnom mjestu, psihičkim terorom i metodama zastrašivanja koje uništavaju dušu te postavlja pitanje – koliko puta smo bili u situaciji da se osjećamo kao potrošna roba? Scena MESS iz Sarajeva gostuje s autorskih projektom Andrása Urbána “What is Europe?” koji preisputuje koje su to europske vrijednosti i kakva je budućnost Europe. Predstava je rađena po motivima iz tri eseja Lászla Végela objavljenih pod zajedničkim naslovom Priče iz donjih predjela, kao i na vježbama, tekstovima te improvizacijama koje su sami glumci i glumice osmislili unutar procesa rada.

Hrvatsko narodno kazalište u Splitu gostuje s predstavom “Aziz ili svadba koja je spasila Zapad” u režiji Dine Mustafića, tragikomedijom nedavno preminulog Predraga Lucića, comedie franchise po motivima “Pira malograđana” Bertolta Brechta za koju je autor na 63. Splitskom ljetu nagrađen Juditom. Lucića će predstaviti i adaptacija Goldonijeve komedije “Ribarske svađe” koja je pod naslovom “Barufe” prenesena iz mletačke lagune u Istru, u vrijeme Austro-Ugarske Monarhije, i predstavlja svojevrsnu metaforu današnje Europske unije. U komediji je venecijanski dijalekt zamijenjen narječjem hrvatske i slovenske Istre. Koprodukciju Gledališča Koper, INK Pula, Slovenskog narodnog gledališča Nova Gorica i Slovenskog stalnog gledališča u Trstu režirao je Vito Taufer. 

[Govori glasnije!] Foto: www.kazalistekerempuh.hr

Mestno gledališče Ljubljansko gostuje sa slavnom Molièreovom komedijom “Žlahtni meščan” (“Građanin plemić”) u režiji Eduarda Milera, pričom o gospodinu Jourdaina koji se srami svoga građanskog podrijetla i pod svaku bi se cijenu rado ugurao među aristokrate. U službenoj konkurenciji festivala bit će izvedene i predstave “Ljubavni slučaj Fahrije P.” Željka Zorice Šiša u produkciji Teatra &TD, “Za umrijet od smjeha” C. Duranga u režiji Marija Kovača i koprodukciji Teatra Rugantino i Kazališta Planet Art te “Ponovno ujedinjenje dviju Koreja” Joela Pommerata u režiji Paola Magellija i produkciji kazališta Gavella.

Domaćin festivala, Satiričko kazalište Kerempuh, predstavit će se hvaljenim predstavama “Šest likova traži autora” Luigija Pirandella u režiji Olivera Frljića te “Govori glasnije!” autora i redatelja Bobe Jelčića. Žiri ovogodišnjih 42. Dana satire Fadila Hadžića čine kritičarka Bojana Radović, glumac Goran Grgić i dramaturginja Ana Prolić.

Be social

Komentari