„Dio po dio“ (2024.): Život na (Lego) kocki
Pripremite ko(c)kice i zavirite u čaroban svijet Lego kockica kojima će redatelj Morgan Neville i glazbena superzvijezda Pharrell Williams ispričati priču o životu slavnog glazbenika u filmu „Dio po dio“. Od skromnih početaka u Virginia Beachu do suradnji s najpoznatijim svjetskim zvijezdama i solo singlova koji će vas zasigurno učiniti sretnima!
I ti dobivaš biopic! I ti! I ti! Svi dobivate biopic!
U godini na izmaku bili smo svjedoci mnogih biografskih filmova i serija te su tako svoj film dobili Donald Trump („The Apprentice“), Ronald Reagan („Reagan“), Frances Xavier Cabrini („Cabrini“), Dietrich Bonhoeffer („Bonhoeffer: Pastor. Ubojica. Špijun“), Brian Epstein („Midas Man“), Benjamin Franklin („Franklin“), Karl Lagerfeld („Becoming Karl Lagerfeld“) pa čak i Griselda Blanco („Griselda“).
Među njima se posebno izdvajaju filmovi o glazbenicima. Tako smo dobili ili ćemo dobiti film o Robbieju Williamsu („Better Man“), Mariji Callas („Maria“), Bobu Dylanu („Potpuni neznanac“), Bobu Marleyju („Bob Marley: One Love“), Amy Winehouse („Back to Black“) i drugima.
Jedan od njih je i Pharrell, 51-godišnji pjevač, reper, tekstopisac, producent, modni dizajner, poduzetnik, filmski skladatelj, glasovni glumac. Ukratko, pravi renesansni čovjek!
Kao takav, Pharrell je zaslužan za mnogobrojne hitove: Happy, Hot in Herre, I’m a Slave 4 U, Señorita, Rock Your Body, Blurred Lines i suradnje s glazbenicima kao što su Timbaland (koji mu je i bratić), Britney Spears, Justinom Timberlakeom, Snoop Doggom, Kelis, Jay-Z-em, Daft Punkom, Hansom Zimmerom i mnogim, mnogim drugima. Postao je dio pop-kulture, poznat po svojim kreativnim i lako-u-uho-ulazećim beatovima koji su toliko popularni da će čak i vaši djedovi i bake znati poneku njegovu pjesmu pa makar to bila samo Happy.
Kocka po kocka, film
Brojni su biografski filmovi pribjegavali različitim forama po kojima će se razlikovati od svojih mnogobrojnih prethodnika. Na primjer kompjuterski generirani majmun umjesto Robbieja Williamsa, brisanje granica između stvarnosti i fikcije kao u slučaju filmova „Conjuring“, miješanjem s drugim žanrovima kao što su komedija, mjuzikl i sl. kao u slučaju „WEIRD: The Al Yankovic Story“, „War Dogs“, „Najveći showman“; pa čak i angažiranjem stvarnih osoba za potrebe snimanja filma o njima kao u Eastwoodovom „Vlak u 15:17 za Pariz“. Naime, „Dio po dio“ je prvi brickfilm (slobodni prijevod, kockofilm) o stvarnoj osobi.
Time se jedan klasičan biografski i talking-heads dokumentarni film pretvara u nešto što zapravo iskače iz kalupa biografskih filmova koji slijede zadanu šablonu. Na isti način kao što Pharrell iskače iz kalupa moderne pop/hip-hop zvijezde.
Ta šablona uglavnom izgleda ovako: neshvaćeni umjetnik, teško djetinjstvo, sredina koja ga ne prihvaća, odlazak u veliki grad, prvi hitovi, slava, još više slave, neizbježna parada kiča, pića, droge i seksa; iskupljenje, još poneki hitovi, kraj u obliku smrti ili nastavku puta slave u obliku velikog koncerta nakon koje slijede credits u kojima se objašnjava daljnji put lika odnosno likova.
Od trnja do zvijezda, no bez previše trnja
Poneki elementi su slični i to s minimalnim varijacijama. Pharrell izbjegava spomenutu formulu na način da, pojednostavljeno, u njegovom životu i nema prevelikih kontroverzi.
Odrastao je u, kako sam kaže, Normalvilleu, u obitelji u kojoj su ga grlili i mama i tata. Imao je i baku, išao je u crkvu, imao rođake, prijatelje, poznanike i sugrađane. Njegov talent nije bio ekspresno priznat, ali kad konačno je, bio je ekspresan i strelovit te je tu i tamo imao malo trnja na putu do zvijezda.
Iako se na prvi pogled čini dosadno, način na koji je film napravljen, u obliku Lego animacije kakve smo mogli vidjeti u sjajnom „Lego filmu“, „Lego Batman filmu“ i manje sjajnim, ako ne i lošim „Lego Ninjago“ i „Lego film 2“, ipak pruža gledatelju i slušatelju pogled u Pharrellov kreativni um na način na koji rijetko viđamo.
Sve ljepote Lego svijeta
Gospodin Srećko ima sinesteziju što znači da glazbu i vidi što animatori prikazuju na prekrasan način, uz puno boja i na genijalne i kreativne načine te je stoga film primjeren i za malo stariju djecu, kamoli za odrasle koji žele saznati više o životu ovog sjajnog glazbenika.
Tu su i sjajne epizodne uloge kreme svih krema glazbenog svijeta. Gwen Stefani, Timbaland, Snoop Dogg, Justin Timberlake, Daft Punk, ostatak N.E.R.D.-a i Neptunesa, Pushe T, Missy Elliott, Kendrick Lamar, Jay-Z, Busta Rhymes, samo su neki od zvijezda koje su posudile vlastitim Lego likovima i koji su svojim glazbenim darom obogatili svijet i usadili se u modernu kulturu.
Beat života
Pritom je zanimljiv način na koji Pharrellovi suradnici i prijatelji pričaju dogodovštine iz svojih života, a koji nije klasičan „Svjetla, kamera, akcija, ‘Kad smo ja i on bili…’“, već je napravljen pomoću flashbacka, naracije, voice-overa i sl.
Vješti animatorski tim koristi sve mogućnosti koje Lego svijet nudi te stvaraju jedan poseban svemir u kojem je sve moguće, kao i u glazbi.
Uz izostanak kontroverzi, film obilježava gotovo hagiografski prikaz Pharrella i film se ne usudi prikazati mračne trenutke slave na način na koji su to drugi biografski filmovi činili, djelomice i zbog PG predikata.
Bez obzira na to, film je zabavan, prepun istinski duhovitih trenutaka, audiovizualno predivan i jedan od boljih predstavnika žanra biografskih filmova koji su kao jaje jajetu slični i zbog toga ga vrijedi pogledati.
Kad smo već kod navale biografskih filmova, uskoro nas očekuju i oni o Beatlesima, Michaelu Jacksonu, Bruceu Springsteenu, Natu Kingu Coleu, Janis Joplin, grupi KISS, Franku Sinatri, Bee Geesima, Grateful Dead, Sublimeu i brojnim drugima.