“Everything Not Saved Will Be Lost – Part 2” (Foals): Nastavak bolji od prethodnika?

"Everything Saved Will Not Be Lost Part 2" [album cover]

Slušajući singlove Black Bull i The Runner bio sam ugodno iznenađen pravcem kojim su Foalsi odlučili ići s drugim dijelom albuma. Mislio sam da će pratiti zvuk koji su postavili s prvim dijelom albuma, ali su odlučili napraviti upravo suprotno. Prvi dio “Everything Not Saved Will Be Lost – Part 1”, koji je izašao u ožujku ove godine, imao je više melankoličan i ambijentalan zvuk. Kod drugog dijela “Everything Not Saved Will Be Lost – Part 2” to definitivno nije slučaj.

Nova perspektiva

Za puni doživljaj drugog albuma trebalo bi slušati i prvi dio zajedno s njim i po redu. Znam da se čini kao puno posla, ali se isplati. Svojim kontrastom postiže efekt bipolarnosti. Prvi dio albuma je prikazan kao stanje depresije, dok je drugi maničan, glasan, odvažan i neumoljiv. Black Bull je savršen prikaz toga i mislim da je zato bio izabran kao prvi singl koji su izdali za predstavljanje novog albuma.

Prizivanje Inhalera i stoner rock utjecaji

Instrumentalni dio i dalje ima potpis oxfordske četvorke, ali novim zvukom na albumu, zvukom koji se najbolje može opisati kao ‘ukroćeni’ stoner rock (koji je znatno drugačiji od math rocka kojeg su predstavili na svom debitantskom albumu), pokazuju koliko su spremni mijenjati utjecaje iz albuma u album. Brzi ritmovi i groovy riffovi, koji u nekim trenutcima stavljaju i sam vokal na drugo mjesto, daju novi uvid u Foalse. Bend koji je žestok, koji može izaći iz ambijentalnosti i melankolije i svirati prljavo i glasno. Cijeli album me podsjetio na njihov singl Inhaler koji je izašao na albumu “Holy Fire”, a koji je na neki način bio samo uvertira za ovaj album. Iako je prošlo šest godina od izlaska tog albuma, mislim da su s ovim albumom htjeli pokazati da taj singl nije bio samo iznimka u njihovoj diskografiji i da su čekali pravo vrijeme kad će moći predstaviti svoju maničnu stranu.

Pjesme poput Like Lightning i 10,000 Feet su skriveni dragulji s ovog albuma koji u nekim trenutcima imaju čak grungy prizvuk (pogotovo zbog ritam sekcije) i jako su me podsjetile na album “Ten” od Pearl Jama. Ikaria i Red Desert su jedine dvije pjesme koje su mi iskakale iz albuma i koje mi nisu pasale. Činilo mi se da su htjeli s njima popuniti rupe koje su imali na albumu i osobno smatram da nisu pridonijele albumu ni na koji način.

Što se tiče same produkcije na albumu, ona se doima psihodeličnom i ambicioznom (možda malo i previše). Svaki instrument prikazan je kao cjelina sama za sebe, ima svoju putanju, ali međusobno su ovisni jedan o drugome. To se može čuti na pjesmi Neptune koja je desetominutna kompozicija koja vas neće ostaviti ravnodušnima.

Upravo se ta pjesma, sa svojom bas dionicom i refrenom koji eskalira ni od kud, nudi kao savršen primjer stoner rock utjecaja kojima odiše ovaj album. Neptune ima u sebi prizvuk melankolije i depresije koja je prikazana u prvom dijelu albuma i manije, kaotičnosti koja je prikazana na drugom i savršeno zaključuje cjelinu koju su započeli u ožujku.

Kada se sve zbroji i oduzme dolazimo do zaključka da su Foalsi jedan od onih bendova koji će nam svakim novim albumom pokazati koliko njihov zvuk može varirati i time će zadržati zanimanje slušatelja. Za kraj poslušajte njihov savjet i spremite ovaj album jer sve što nije spremljeno bit će izgubljeno.