novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

HOD PO RUBU: Biografija dostojna Johnnyja Casha

imdb.com
Vrijeme čitanja: 4 minute

Oduvijek sam htjela biti jedna od onih ljudi koji ovisnički i sustavno slušaju glazbu. Znate ih, oni ne slušaju pjesme nego albume i u stanju su satima govoriti o različitim razvojnim fazama nekog benda. Ukratko, glazbeni znalci.  No, u mom je životu glazba tek rastreseno prisutna u pozadini. Kada sama biram što ću slušati izbor se većinom svodi na istih stotinjak pjesama od kojih je polovica treš, a glazbenike čije su mi diskografije većim dijelom poznate mogu nabrojati na prste jedne ruke. S obzirom na to, moguće je da bi mi, da nisam pogledala film Hod po rubu, redatelja Jamesa Mangolda, čije ćemo se petnaeste obljetnice od izlaska prisjetiti, čak i Johnny Cash ostao poznat tek po nekoliko pjesama, što bi svakako bilo neoprostivo.

Srećom, Mangold je okupio sjajnu glumačku ekipu i snimio film kojim je i neznalicama poput mene pobliže predstavio jednu od najvećih (glazbenih) legendi svih vremena. Hod po rubu bazira se na autobiografskoj knjizi Johnnyja Casha čime je valjda postignuta određena doza autentičnosti. Važno je naglasiti i simpatičan podatak da je Cash osobno odobrio da ga glumi Joaquin Phoenix. Svidjela mu se, naime, njegova uloga u Gladijatoru.

Because you’re mine, I walk the line

Što se tiče radnje i biografskih elemenata filma, sve je poprilično klasično postavljeno. Na čelu s nezaobilaznim ljubavnim trokutom. Ginnifer Goodwin tumači prvu ženu nepopravljivog romantika, mladog Casha. Bili su u vezi tek mjesec dana kada je on morao na dvije godine otići u vojsku. Ipak, čitavo to vrijeme pisao joj je pisma te planirao zajedničku budućnost, dok ju je otac upozoravao da s Johnnyjem očito nešto nije u redu čim se tako intenzivno zaljubio u prekratkom roku. Zaista, naizgled savršena mala obitelj upotpunjena djecom od prvog trena nije funkcionirala. Njegovoj je ženi trebao samo muž, nije joj trebao Johnny Cash. Njihovi su dijalozi stoga obilježeni gotovo potpunim nerazumijevanjem i nezadovoljstvom.

imdb.com

Treći je kut trokuta June Carter. Nju je utjelovila Reese Whiterspoon, za što je nagrađena brojnim kipićima, uključujući Oscara za najbolju glavnu žensku ulogu. June se kroz Johnnyjev život provlačila još od najranijeg djetinjstva, kada je na radiju slušao njene izvedbe kao dječje zvijezde. Počevši nastupati na istim mjestima odmah su kliknuli, a njihovi su dijalozi, suprotno od onih s prvom ženom, potpuno prožeti razumijevanjem. Oni se baš ”kuže”, no to ne znači da je sve među njima teklo kao po loju. Naprotiv. Trebalo im je puno vremena da konačno profunkcioniraju. No, oni nisu ni htjeli ukalupiti svoj odnos u idealan brak, već izvući najbolje jedno iz drugoga.

Drugim riječima, June nije trebao muž (imala ih je već par), njoj je trebao baš Johnny Cash. Stoga je uporno tražila od njega da preuzme odgovornost za sebe i vlastiti život i da prestane sve pripisivati okolnostima u kojima je on sam nemoćan. Kada su napokon završili zajedno, to je bilo to. Cash je konačno bio u stanju hodati po rubu, ali i June. Oboje su umrli 2003. godine, u razmaku od četiri mjeseca. (Da, aw.)

But I shot a man in Reno just to watch him die

Prikaz života na turneji, poroci, afere s obožavateljicama, nesređeni obiteljski odnosi te prepoznatljivi sporedni likovi (Jerry Lee Lewis, Elvis Presley, Roy Orbison…) pružili su itekako dobar materijal za ostatak filma, a Langold ga je odlično iskoristio. Više od dva sata filma Hod po rubu proleti u hipu, a radnja je ispresijecana odličnim glazbenim izvedbama. Za njih su se glumci pomno pripremali i trud im se isplatio. Odabir je pjesama odličan, a svaka sjajno upotpunjuje baš onaj dio filma u kojem se pojavljuje.

Jedan od važnijih aspekata radnje odnosi se na to što je ”Čovjek u crnom” čitav život nosio krivnju zbog brata koji je poginuo dok su bili djeca. Otac mu je tu tragediju nepravedno zamjerao, a njihov se odnos od toga nikad nije posve oporavio. Ta se nit filma lijepo povezuje sa svim njegovim kasnije nastalim problemima te gradi vrlo jasnu, ali nenametljivu sliku o tome tko je Johnny Cash i zbog čega je takav. A među brojnim obožavateljima koji u njemu prepoznaju i cijene autentičnost posebno su se istaknuli zatvorenici. Kulminacija filma tako je svakako Cashov nastup u Državnom zatvoru Folsom. Već nas uvodni kadrovi pripremaju za taj spektakl nabijen odličnim humorom.

imdb.com

Cash je odabrao zatvor za poprište svojeg velikog povratka na scenu potaknut iskrenim pismima koja su mu upućivali zatvorenici, a to se pokazalo kao pun pogodak. Poslovni suradnici prigovorili su mu da će to odvratiti njegovu kršćansku publiku od njega, na što je Cash uzvratio da to onda i nisu pravi kršćani. Takav je bio. Bez isprike. Bez prenemaganja. Klasičan, sentimentalan, ali nikad patetičan. Film Hod po rubu te je osobine i sam vrlo uspješno usvojio te predstavio velikog Johnnyja Casha na način kakav on i zaslužuje.

Be social
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari