23. studenoga 2025.

Vrijeme čitanja: 11 minuteDokumentarac Najbolji profesor filma na svijetu u središte ne stavlja samo čovjeka oko kojeg se radnji vrti, već i cijeli filmski sustav koji je šutio kada je trebalo govoriti.

Izvor fotografije: Doris Fatur
21. studenoga 2025.

Vrijeme čitanja: 10 minuteOvaj razgovor dolazi u trenutku kada su se Neri složile gotovo sve njezine stvaralačke osi: iza sebe ima Cvit samoće, dramsko-glazbenu knjigu i predstavu.

Vizart

Kampanja koja poručuje: Umjesto da stišćete ‘like’, volontirajte!

Foto: Facebook.com/CrisisReliefSingapore
Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: Facebook.com/CrisisReliefSingapore
Foto: Facebook.com/CrisisReliefSingapore

Rijetki su oni koji danas ne posjeduju profil na Facebooku, a čak i oni koji bi se ubrojali u tu manjinsku skupinu teško da ne znaju za izraze kao što su “lajk” i “lajkati”. Lajkamo sve: pjesme, slike, fotografije svojih prijatelja, njihove statuse, filmove koje smo gledali, brendove koje kupujemo, hranu koju jedemo… lista nema kraja! Nađu se ponekad na njoj i neke stvari koje nam se ne svide, potresu nas ili rastuže, ali kao da zaboravimo ono pravo značenje (like = sviđa mi se) pa svejedno stisnemo taj palac prema gore na prizore gladne djece, poplavljenih područja, ratnih razaranja i općenito tuđe patnje.

Foto: Facebook.com/CrisisReliefSingapore
Foto: Facebook.com/CrisisReliefSingapore

Ovim, nije pretjerano reći, fenomenom pozabavila se marketinška agencija Publicis Singapore koja je za volontersku organizaciju Crisis Relief Singapore osmislila plakate kojima šalje jasnu poruku o tome kako lajkovi prikupljeni preko Facebooka nikome doista ne pomažu. Izrađena su tri plakata koja prikazuju žrtve posljedica rata, poplave i potresa okružene nizom podignutih palčeva. Pomalo apsurdne scene, ali vrlo jasno šalju poruku – virtualni postupci u stvarnom životu ne vrijede. Do onih koji doista žele pomoći dospjet će poruka s plakata ispisana sitnim slovima: “Be a volunteer. Change a life.“ Oni drugi i dalje će uporno stiskati “like“, valjda da bi ostatak svijeta znao kako oni suosjećaju.

Foto: Facebook.com/CrisisReliefSingapore
Foto: Facebook.com/CrisisReliefSingapore

Kampanja je osvojila Zlatnog lava na Festivalu u Cannesu u press-kategoriji, kao najsnažnija i najpoticajnija kampanja godine.

Be social

Komentari