Istaknuto
16.09.2022.

Vrijeme čitanja: 4 minute Nego, jeste li bili na gigovima kroz ljeto? King Gizzard and the Lizard Wizard su odradili dva fantastična koncerta u Šibeniku i nakon koncerta u Pragu otkazali ostatak turneje. Ovo su potencijalno koncerti o kojima će se dugo pričati.

23.08.2022.

Vrijeme čitanja: 8 minute Čudnovata obitelj gotičara, obitelj Addams, već desetljećima golica maštu publike sa svojim neobičnostima. Provjerite s nama sve njihove verzije.

Film

Napustio nas je kultni francuski redatelj Jean-Luc Godard

14.09.2022. Ziher.hrFoto: facebook.com/mubi
Vrijeme čitanja: 2 minute

Najutjecajniji francuski redatelj novog vala, čiji je rad postavio temelje buduće kinematografije, preminuo je u 91. godini života. Počinio je asistirano samoubojstvo u svojoj rodnoj Švicarskoj gdje je ta praksa legalna. Njegova žena Anne-Marie Mieville je izjavila kako Godard nije bio bolestan, nego je bio samo umoran od života.

Rođen je 1930. godine u Parizu u bogatoj švicarskoj protestantskoj obitelji, osnivačima Banque Paribas, tadašnje slavne švicarske investicijske banke. Odrastao je u Nyonu, gradu na obali ženevskog jezika. U Pariz se vraća 1949. gdje pohodi filmske klubove i nedugo zatim postaje kritičar časopisa Cahiers du Cinema u kojem kritizira tadašnju francusku filmsku scenu nazivajući je formulaičnom i jednoličnom

Godard se probio na filmsku scenu sa filmovima Do Posljednjeg daha i Prijezir. Zaslužan je za pravu revoluciju francuske kinematografije u 60-im godinama prošlog stoljeća tako što je počeo koristiti novi način snimanja filmova koji uključuje rad s kamerom u rukama, brze promjene kadrova i egzistencijalne dijaloge. Do Posljednjeg Daha pisao je na način da je pisao scenarij iz dana u dan. Film Bande à part inspirirao je Tarantina i njegovu produkcijsku kompaniju. Uveo je također frazu Fin De Cinema koja se pojavljuje na kraju filma i označava njegov kraj.

A BOUT DE SOUFFLE (1960) / BREATHLESS (1961)
Directed by Jean-Luc Godard

Uz spomenutog Tarantina, Godarda kao uzora navode ostali velikani koji su pomicali filmske granice poput Martina Scorsesea, Wong-Kar Waia, no nešto i mlađi redatelji poput Edgara Wrighta.  Njegov novi val se prelio i u druge europske države, posebno na područje tadašnje Čehoslovačke gdje su djelovali Miloš Forman, Jiří Menzel, Ján Kadár i mnogi drugi, te će ostati upamćen kao vječna inspiracija svakog redatelja koji voli probijati granice ustaljenog.

(Visited 80 times, 10 visits today)

Komentari