Michelangelov crtež Kleopatre je ipak djelo njegovog učenika?
Michelangelova Kleopatra, koja se slavila kao idealna renesansna idealizirana žena, s biserima, pletenicama i vitkim vratom, je skica čija je reputacija zadnjih godina dovedena u pitanje. Kustosi su prije 25 godina mislili kako je Klepatra bila još jedna Michelangelova skica, no kada su ogulili papir sa stražnjeg dijela, povjesničari umjetnosti su bili zgranuti ružnoćom tajnog portreta Kleopatre koji je bio skriven. Tajni crtež je bio zagonetan, a skica loše nacrtana. Zbog toga je bilo postavljeno pitanje kako je Michelangelova figura bila tako posebno ružna kada je on lijepo crtao? Što dovodi do zaključka kako je ovu skicu crtao neki njegov učenik kojega je podučavao.
Prisjetimo se kako je Michelangelo jedan od najvažnijih i najsvestranijih umjetnika svih vremena. On je donekle začetnik manirizma, ako ne i baroka u arhitekturi. Portret “ljepše” Kleopatre je bilo djelo za zgodnog mladog rimskog plemića Tommasa de Cavalierija, s kojim je Michelangelo bio dobar prijatelj 1532. godine, kada je portret nastao. Znanstvenici nagađaju kako se Cavalieri okušao u precrtavanju svoje slike, ali očito bezuspješno.
Oba umjetnička djela su postavljena u bostonskom Muzeju lijepih umjetnosti u sklopu izložbe talijanskih majstora crteža, pod nazivom Michelangelo: Sveto i profano. Izložba sadrži njegovih 11 crteža figura i 14 arhitektonskih projekata, uključujući i njegov neostvareni plan za San Giovanni dei Fiorentini, crkvu u Rimu.