Ivana Lulić
2. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 7 minute Ivanina poezija je osobna, a opet sposobna da u čitatelja prodre potpuno spremna da na sebe primi nova značenja, da poput mjenjolika uzme oblik vaše duše.

dori
11. veljače 2023.

Vrijeme čitanja: 11 minute Idemo zajedno junački proći listu najgorih pjesama i izvedbi koje smo gledali i slušali na Dori od 1993. do 2002. godine.

Intervju

Pendrek: Nikad ne znaš kad će rep doć’ po tebe

pendrek
Izvor fotografije: Facebook.com/kreso.strbad
Vrijeme čitanja: 7 minute

Nova čašica razgovora odvela nas je u zagrebačku Dubravu. Razgovarali smo s Krešom Strbadom, reperom i hip hop aktivistom koji je već dug niz godina na sceni poznat kao Pendrek. Svježe objavljen novi singl Halo lagano se širi društvenim mrežama, a publika će ga imati prilike i čuti uživo u sklopu koncerta u klubu Dva Osam u četvrtak, 28. travnja. Pendrek nam je ispričao čime se bavio u posljednje vrijeme, kako krati dane do koncerta, što kuha za budućnost te što misli o Tram 11 i o trepu.

Krešimir Krešo Strbad, ti si taj.

Da, to mi je civilno ime. Rasturite me, kak’ kaže Zdravko Mamić.

Znači, objavio si novi singl Halo, koji je popraćen videospotom. Reci nam nešto više o tome.

Da, to je zapravo stvar s producentskog albuma Kickassa koji se zove „Zbirka zadataka” i koji izlazi za Menart. Riječ je o projektu koji za cilj ima povezati imena s hip hop scene. Prišao mi je da me pita bi li gostovao, napravio sam taj singl, mislio sam da će to biti samo na kompilaciji, ali srećom s (našim zajedničkim) prijateljima odlučio sam napraviti spot (lovu nismo dobili) i evo nakon skoro tri godine da nisam ništa izbacio, izbacio sam taj spot, malo da se javim. Halo. (smijeh)

Jesi li tu pjesmu imao spremnu od prije ili kad te Kickass pozvao?

Odmah sam ju smislio, odabrao sam beat od Kickassa, odmah sam tu čuo taj halo, bili smo zajedno kod njega, gdje mi je puštao hrpu beatova, tamo sam već smislio hook. Ima u beatu i sampleu nekaj k’o da je telefon. A što se tiče spota, to je došlo kroz druženja s Andrijom Tomićem i tom cijelom ekipom, Jebotoncima i ekipom iz Eksperimenta.

Foto: Tin Ostrošić / Ziher.hr

Tko je predložio da bi mogli snimiti spot?

Mislim da je to bilo zajednički. Ne mogu sad reć’ „e ja sam rek’o, e Andrija je rek’o”, nego je to prirodno došlo, tak’ smo i Eksperiment napravili, i dosta toga za HRT. Sad smo za HRT radili Digi digi”, emisiju za djecu, gdje smo moja djeca i ja. Tri dana smo snimali. Ta emisija je dosta popularna među prvašićima. Srećom, nju Andrija i Jakov Nola režiraju.

Onda smo tako i spot napravili, kroz druženje. Kao, gle, napravio sam neku novu stvar, zamisli. Zmiksana je i sve, nije ono polovična, il’, znaš ono, kad stoje pjesme netaknute. Baš je sve bilo brzo. Kak’ mi je dao beat, tak’ sam ju snimio, napisao, i mjesec dana poslije je spot izaš’o.

Na kojim lokacijama ste snimali radnju videa?

Sve je snimano u Dubravi, osim ovog dijela koji je snimljen u centru grada u IT firmi BrainIT. Tam’ smo bili drugi dan, imali smo svoju firmu i nas 20-30 ljudi unutra.

Tko je sve sudjelovao u samoj izradi spota?

Andrija je redatelj koji je to sve organizirao u tri dana snimanja. Nismo imali para, ali smo se snašli. Tin Ostrošić je direktor fotografije, odnosno kamerman, i radio je kolor, odradio je najveći posao. Mlad je i talentiran. Cijela ta generacija, za nju navijam. Nadam se da će prevrnut’ domaću kinematografiju. Onda Lucian Mirdita, Jebotonac koji radi i za Eksperiment, ali u spotu je samo glumio, nismo ga htjeli gnjavit’ jer je ionako napravio najveći dio posla oko Eksperimenta, pa rekoh ‘ajde samo se opusti tijekom spota. I Marina Redžepović, poznata glumica, koju pozdravljam ovim putem i zahvaljujem što je odvojila vrijeme da s klošarom iz Dubrave snimi spot. Roko Sikavica je isto bio u spotu. On nam je uletio i sa svojom kupaonom koja se taman radila, hvala mu za stan i kupaonu.

Za rekvizite su bili zaduženi Rekviziteri, tako se službeno zovu, tamo je Ante Pijaca. Oni su nam dali telefone i rekvizite, al nam nisu uzeli lovu, hvala im na tome. Malo smo se furali na Jonah Hilla iz „Vuka s Wall Streeta”. Onda Josipa Cirkveni, koja je išla po odijela u Zaru. Mislim, ja se inače ne oblačim tak’ (smijeh). Scenografiju je radila Hana Hanak, Staš Mlinar je bio i glumac i izvršni producent, koji je kupio te gotove piliće s kojima su svi na setu bili zadovoljni, imali smo zajebanciju, nazvali smo ih po Dreletu Vruća čuča. Antonio Maslić je bio s nama tri dana, on je DJ, al na spotu je bio gaffer, što je lik koji se bavi svjetlom, drži stiropor, bavi se svime oko scene i svjetla. Ali glumio je i babu. 

Foto: Tin Ostrošić / Ziher.hr

Glumilo je dosta glumaca. Karlo Vorih i Ivan Srakić. Onda Nikola Delač, koji je glumio malog košarkaša, hvala njemu i njegovim roditeljima. Hvala Vlasti Cirkveni, Vicku Beziću, Jeri Matijeviću i Petri Vukičević, onda i Hani Hanak. Zapravo, svi su glumili i radili sve. Jakša Krstulović i Josipa Cirkveni, koja glumi doktoricu. Andrija je isto glumio. 

Spot je objavljen na mom kanalu 40recordz, što je moj label. Ima dosta pregleda, ali Rasta je izbacio isti dan stvar pa je imala milijun pregleda (smijeh). Nadam se taj sound Dubrave poslat’ i dalje. [Dubrava] Ima svoj stil, zvuk. 

Misliš da je tvoj sound – Dubrava sound?

Pa sve manje i manje. Slušao sam jučer-prekjučer svoje stvari s frendom iz crewa, kad smo imali 15-16 godina, gdje sam zvuč’o kvartovski nabrijano, a sad nekak’… Mislim, volim čitat’ knjige, i onda sam zapeo u tom nekom storytellingu i ne mogu više sam napisat’ pjesmu, nego mi mora imat’ fabulu. Izgorio sam, k’o da sam neopušten. Al’ ja sam sebe smatram fakat raznolikim reperom, k’o kameleon – mogu u puno brija uletjet’ i snać’ se.

Gdje si najviše doma u repu? 

Svejedno mi je, volim izazove, volio bih raditi svašta. Na primjer, s ovim jazzerima Super Lovers isto radim nešto potiho, izać’ će mi NFT stvar uskoro. Pa evo, ak’ je neko iz tog svijeta, nek’ si pikne NFT-icu Pendrekovu. Bit’ će audio NFT, moja pjesma sličica, ful kratka, nabrijavanje. Sad je isto bio ovaj Dajte djeci mikrofona, to već ide 5–6. godinu, dolaze mladi i rokaju u Medici.

Je li se neko progurao od te ekipe?

Kako ne, ekipa je osvojila sve betlove, npr ovaj Red Bull. Taj Juske, tamo je počeo, pa je nakon toga osvojio sve. Sad su već neki novi došli, ne samo iz Zagreba, nego odasvuda. To je jednostavno mjesto gdje se početnici mogu čuti i upoznati druge ljude. Networking, kak’ bi se reklo. I to radimo besplatno već godinama. Zadnjih par godina dobivam po tri pive, što je wow, to mi je i više nego dovoljno. Al’ najviše mi je drago što sam na izvoru i gledam te klince kak’ rokaju. Ima fakat mladih, četrnaestogodišnjaka, ali i likovi od 30+ koji nisu nikad rokali. Mislim, znaš, nikad ne znaš kad će rep doć’ po tebe, to je poziv, k’o ak’ želiš bit’ murjak. Dajte djeci mikrofona je samo ime, ali budu i ljudi s bradom (smijeh). Ide i Reunited, festival hip hop kulture koji već valjda osmu godinu organiziram u Medici.

Dajte djeci mikrofona / Ziher.hr

Kad si objavio posljednju pjesmu prije singla Halo?

Prije tri godine. Al’ ono, otad nisam niš, od albuma „Hitovi i himne”. U međuvremenu sam prvi Eksperiment radio i featove, gostovanja nekome i to. Sad zadnje sam featurean na Tram 11-u i jednom frendu iz kvarta.

Kad si radio to s Tram 11-om, kaj si brij’o?

Nisam niš brij’o, kaj bi brij’o. Čuo sam neke stvari, ali mislim da je to više zbog medija poprimilo tu neku [negativnu konotaciju]. Da nije bilo medijske hajke… mislim rep je takav, možeš ga interpretirati na sto načina. Tram 11 je legendarni bend na koji sam ja brij’o k’o dijete, tak’ da sam subjektivan, a još sam iz Dubrave. A što se tiče Wooovih političkih stavova, to mi je svejedno. Premlad sam za to, izgubljen sam politički, vjerski i moralno (smijeh). Nitko se ne treba oslonit’ na mene po tom pitanju, ne razumijem se u to, ne bi se tu miješao. Mislim da je Target zbog toga zapostavljen u cijeloj toj priči, a lik je hodajuća legenda, svakom klincu je snimio stvar. A i mislim, s njima sam tourao 4-5 godina i puno sam naučio od Wooa. Ja sam na kraju ponosan što sam bio na tom albumu.

A što misliš o trepari?

Pa ništa, mislim da svatko radi svoje, ne znam kaj bi rek’o. Malo mi je fejk, al’ ‘ko sam ja da sudim. Ne volim kad ekipa repa o Americi u Hrvatskoj, kad prevode tekstove i zvuče svi isto, to mi je smiješno. Baš repaju o američkom YouTubeu. Al’ nemam ja tu šta, mislim nisam ja neki debil, na kraju krajeva i mi smo to radili jer je bilo zabavno, ali u svakom slučaju, ne vozi me. Mislim, drill mi je sad super.

Znači ima ta prva generacija, Phat Phillie i Blackout ekipa, oni su se naučili zarađivat’ od repa. Onda ima jedna ogromna rupa, to je moja generacija, mi smo bili kao „nema šanse, moraš radit’ i repat’”, i dan danas cijela moja generacija radi i repa. A onda se dogodila ta nova generacija s trepom, oni su ono, profi reperi. Ja nisam navikao zarađivat’ novce (smijeh). Hip hop, jedna ljubav, nisam nikakav hejter.

Foto: Tin Ostrošić / Ziher.hr

Je l’ briješ izbacit’ trep stvar?

Pa jesam već. 2012. (smijeh) Tad sam izbacio album „Set za brijanje”. Al’ dobar mi je drill zbog metrike, i Pop Smoke mi je super. 

Kako napreduje Eksperiment?

Sad bi trebao izaći Trokut u Eksperimentu, bit’ će i Mimika orkestar u Labinu na jednom festivalu, sad je bio Porto Morto u kući Richter. Mislim da Lucian to najviše nosi i Andrija kao redatelj i Ivan Grgić koji radi dizajn. Mi to sve radimo besplatno, al nekad je najbolje kad se desi tak’. A spomenuo bih i Rep slušaonicu u Mastersu koja već godinama ide. 

Molim te najavi nam svoj nadolazeći koncert.

Koncert je u sklopu Blackouta, odnosno Phillie i Dirty Hairy. Dirty Hairy je lik s kojim sam jedno vrijeme bio na turneji, a koji je radio zapravo 50 posto mog prvog albuma kao producent. Bio je na Novom Zelandu i sad se vratio tu, radi s Philliejem. Pozvali su me da nastupam u četvrtak u Dva Osam, bivšoj Jabuci, super je place. I sad, ne znam kak će to izgledat’, al’ gle, Pendrek je hip hop, Phillie je hip hop, svi su, pa ak’ ćeš podržat’ scenu, to je pravo mjesto. Sutra, 28. travnja u Dva Osam, 28, 4 (smijeh). Bacit ću neke pjesme, ovu novu izvest’, čisto malo promocije radi i da se ta priča gura.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.

Be social

Komentari