Recenzija – “Krankšvester IV” (Krankšvester): Rapsodija osječkog dua

cover krankšvester IV

Krankšvester (Sett i 3ki Stil) od prvog se dana drže svoje tematike i zapravo je nevjerojatno da kroz toliko albuma i pjesama nisu potrošili sve teme. A te teme su zapravo svuda oko nas, u svakome od nas. I nije ih briga za dušebrižnike, oni imaju svoju publiku koja samo raste i ne izgleda kao da će to uskoro stati. Dakle, “Krankšvester IV“ je rapsodija degutantnosti, vulgarnosti i duhovitosti. Sve ono što smo mislili da smo od njih dvojice već čuli – nismo čuli.

Gaber je apsolutno pokrenuo sve minulog proljeća, uspio se ugurati uz Despacito i u špici sezone zauzeti sve DJ setliste. Tematski apsolutno neprimjerena, ali sjajna, kod nekih je izazivala zgražanje na prvo slušanje, ali brzo se to promijenilo. Koliko god da su brutalni, ipak kroz njihove pjesme probija ta zezancija i dobra vibra koja na kraju osvaja. Za Gaberom su još uslijedili singlovi Zli kurac i Šta ti znaš o tome pripremajući teren za prigodnu, predbožićnu objavu albuma.

Svojim glazbenim izričajem ni ne pomišljaju na to da će njihove pjesme biti puštane u eteru radijskih stanica, ali to im ni ne treba. Doba interneta za njih radi sve što treba. Dostupnost glazbe na raznim platformama omogućuje im da njihov rad dođe do slušatelja. Na taj način postaju traženi pa stoga i sviraju uživo više od nekih radiofoničnih bendova. Jednom objavom na društvenim stranicama gađaju tamo gdje treba, ciljana skupina informaciju ima uvijek u pravom trenutku.

Posudbe, don Stojić i Zdravko Mamić

Našlo se na ovom albumu samplova dobro poznatih singlova, kao primjerice u pjesmi Napokon (Cece Robinson Finally, Robin S Show Me Love) ili Smek maj pička (Prodigy Smack My Bitch Up). Retardirana temelj ima u pjesmi Novi svijet Anamarije i to je zapravo njihov Imagine. Posudili su malo i od Marushe, Tram 11, Paula Elstaka… Da su im tekstovi šokantni, jesu, ali ono što na kraju svake pjesme ostaje je osmijeh na licu. Ponašaju se kao prave rock zvijezde, metu sve pred sobom i ne postoji im nitko ravan na našoj sceni.

Kao gosti na albumu pojavili su se Nera Mamić (gostujući vokal), don Stojić i Zdravko Mamić. Od potonjih su, naravno, iskoristili njihove izjave. Mamić je uvršten sa “ajmooooooooo”, a Stojić je dobio čast da svojim riječima uvede slušatelja u album. Sve je otišlo u kurac intro je u “četvorku”, a da je tome tako potvrđuje i sam Stojić riječima “Ne, nitko se više ne bode…”. To je prvo što se čuje nakon pritiska na play i nakon čega kreće udarni tempo.

Bilo da su sami napravili beat ili ga posudili, iza tekstova stoji kvalitetna glazbena podloga. Lako je biti šaljiv, ali nije lako napraviti naizgled prizemne stihove s dobrom muzičkom pozadinom. Da je jednostavno biti na našoj sceni znamo jer postoje izvođači koji s minimalno truda rade glazbu i taj minimum je, nažalost, za mnoge dovoljan. S druge strane, Sett i 3ki daju maksimum. Samo malo pozornijim čitanjem njihovih rima dolazi se do shvaćanja da su im tekstovi vrlo promišljeni i pomno složeni (“jadna li mi majka žena ne zna ništ’ o tome da joj sin po cijele dane guta heptanone preko dana spava, po noći je u lovu na poslove koje nećeš naći na birou” u Šta ti znaš o tome ili “A ja imam nešto malo para, sezonski sam brao Jagode i grožđe i te pare bih ti dao” u Zatresi guz).

Oni rade ono što se drugi ne usude, bacaju rukavicu u lice i poklonicima i protivnicima – i jako im dobro ide. Ovo im je daleko najzabavniji album do sada i odskače od prethodnih. Svu onu kreativnost koju nisu iskoristili za naziv albuma (možda su se poveli za Vucom?) nadoknadili su njegovim sadržajem.