Glazba

Recenzija – ‘Pe’ahi’: Morsko izdanje bučnih Raveonettesa

Vrijeme čitanja: 3 minute
Foto: https://www.facebook.com/theraveonettes
Foto: https://www.facebook.com/theraveonettes

The Raveonettes, noise rock duo iz Danske, izdao je sedmi studijski album „Pe’ahi“ krajem srpnja bez ikakve prethodne medijske najave. Unatoč tomu, zbog svojih surf rock prizvuka s lakoćom je uspio osvojiti publiku u ljetnim mjesecima, a imati ćemo ga priliku čuti uživo 29. listopada u Močvari. Sharin Foo i Sune Rose Wagner, članovi benda, preselili su se iz hladnijeg Copenhagena u sunčani Los Angeles, a tematiku svoje glazbe prenijeli su s prostora mračnih groblja na pacifičke plaže. Uvodni stihovi “I have sand in my shoes and death on my mind” zorno ocrtavaju atmosferu koju album stvara, a i ne čudi što se zove upravo po obali havajskog Mauia.

Ovo je jedan od onih albuma gdje se oznaka „Parental advisory“ ne nalazi samo zbog nekoliko nasumičnih psovki. On govori o nasilju, noževima, smrti, pa čak i o traumama iz djetinjstva. Otac Sune Rose Wagnera preminuo je od alkoholizma krajem prošle godine, a on je inspiraciju za tekstove djelomično crpio iz nemilih događaja koje mu je priredio tijekom odrastanja. U pjesmi Kill! iskoristio je Sharinin nježniji glas kao medij kroz koji je iznio svoj bijes zbog trenutka u kojem je uhvatio svog oca u nevjeri u dobi od deset godina, a sanjiva Wake me up s njenim slojevitim vokalima govori o tome kako ga je svaki put iznova razočarao kad bi se sam vraćao kući, a njega nikad ne bi bilo u blizini.

Osim problema s ocem, tu je i neizbježna ljubavna tematika. Čak i njoj Raveonettesi pristupaju na specifičan način, jer predstavljanje ljubavnih odnosa kao bacanje bombi i rezanje noževima u Killer in the streets nosi u sebi poseban štih kontrasta tmurnih motiva naspram poprilično zaraznog i melodičnog noisa. When Night Is Almost Done kroz polaganu progresiju ispituje što se događa s ljubavi kad ljubavnici umru, a Rains of May pomalo u stilu psihodeličnih bendova iz 60ih govori o nikad dočekanoj ljubavi.

Da stvari ne budu tako crne, Raveonettesi su u „Pe’ahi“ upakirali i odu lokalnim herojima svojeg novog prebivališta, Kalifornije. Z-boys, peta pjesma s albuma, govori o začetnicima modernog skejtanja. Stacy Peralta, Jay Adams i ostala ekipa u sedamdesetima je koristila prazne bazene u kućama bogataša kako bi isprobavali akrobatske trikove te je kroz razna natjecanja pridonijela popularizaciji ovog sporta, i to puno prije nego što su Tony Hawkove igrice ugledale svijetlo dana.

„Pe’ahi“ se sastoji od deset pjesama komponiranih po već provjerenoj formuli, od temeljnog sloja buke s primjesama raznih žanrova: garage rocka, surf rocka, shoegazea, rocka 60-ih, a i manjeg izleta u dubstep vode na pjesmama Sisters i A Hell Below. Bend je ostao vjeran sebi s novim daškom svježine, a jedina moja zamjerka je da nedostaje povremena dominacija Wagnerovog vokala, koja je bila prisutnija na prošlim albumima.

Gledajući fantastične vizuale s lyricsima koje je bend priredio za svaku od pjesama, cijeli ovaj album odaje dojam jedne zaokružene cjeline. Sa svojim stripovskim noir imidžem, opus Raveonettesa idealno bi se uklopio u soundtrack Millerovog Sin City-a. Njihov posljednji album ne odskače puno od ove premise, iako bi se možda u njegovom slučaju veći dio radnje odvijao na plaži ili pučini. Nažalost, ljeto kao i u zadnjoj pjesmi uvijek završava, ali je ovaj album i u listopadu odličan motivator za ostavljanje svega za sobom kako bi se otišli izdivljati pod crnim Wayfarericama na jadranskoj obali, ili barem maštali o istom dok na hladnijoj temperaturi sjedimo za laptopom u našim skučenim sobama.

Be social
Što misliš o ovome albumu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari