“Retrofuture” (Tiger Army): Nježni i mračnjikavi surf-punk

"Retrofuture" [album cover]
Vrijeme čitanja: < 1 minuta

Tiger Army, u duši punk i psychobilly bend, već neko vrijeme, pa tako i na albumu “Retrofuture”, ljubuje s retro country-esknim stilom koji slušatelja lansira tamo negdje u pustinjsku Ameriku 1950.-ih godina s pustim autocestama, neonskim reklamama, jeftinim motelima i 0-24 zalogajnicama.

Savršena podloga za Tarantinove filmove

Ova ploča nastavlja u tonu prethodnog albuma “V” i prošlogodišnje singlice “Dark Paradise”. Na njemu glazbeno prevladavaju lagani surf i country-rock ritmovi s nešto bržim tempom, naglašenijim uspravnim basom, upečatljivim i zaigranim solažicama. Uvodna Tercio De Muerte i predzadnja stvar Night Flower su skroz instrumentalne i sa svojim meksičko-španjolskim štihom zvuče kao nešto što iz filmova Quentina Tarantina. Latino utjecaj jasan je i na pjesmi Mi Amor La Luna, koja je u cijelosti otpjevana na španjolskom jeziku, što bendu također nije strano.

Ponešto za stare i nove fanove

Mega-baladična Valentina podsjeća na In The Night, melodični hit s prošlog albuma, a kontru mu rade energične Death Card i Eyes of the Night – najpunk pjesme na “Retrofuture”. Zbog glasovne agresije i glazbene sirovosti zvuče kao da su ispale iz rane psycho-punk faze benda u kojoj su dominirali. Fanovi njihovo starog ‘retro’ punka doći će na svoje, dok bi ostali vrlo lako mogli preskočiti tih par minuta.

Preporuka za duge noćne vožnje

Tematika ploče je, osim standardne ljubavne, prilično sjetna i mračna. Nick 13, pjevač i frontmen benda, nježnim glasom i blagom lirikom zaziva nešto ili nekog izgubljenog, neko drugo vrijeme ili prostor, nešto ljepše, jednostavnije i privlačnije. Atmosfera je onosvjetska i nepoznata, a opet ugodna i privlačna te se u njoj lako izgubiti. Tu su, kao i uvijek, lagani horor motivi.

“Retrofuture”, šesti album tria iz Berkeleya u američkoj Kaliforniji, uhu je ugodno multi-žanrovsko iskustvo i odlična preporuka za duge noćne vožnje.