Quincy Jones
6. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 5 minute Quincy Jones, legendarni producent i kompozitor, prisjetio se izazova s kojima se susreo kao Afroamerikanac u Hollywoodu, uključujući kontroverzan susret s Trumanom Capoteom tijekom rada na filmu “In Cold Blood”. Jones je bio prvi crni umjetnik nominiran za Oscara dvaput u istoj godini i prvi koji je služio kao glazbeni direktor za dodjelu Oscara.

Ivana Lulić
2. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 7 minute Ivanina poezija je osobna, a opet sposobna da u čitatelja prodre potpuno spremna da na sebe primi nova značenja, da poput mjenjolika uzme oblik vaše duše.

Film

12. FRKA – 1. dan: Svakodnevnica iz četiri različite perspektive

Foto: press / kratki film More
Vrijeme čitanja: 3 minute

Prvog dana filmske revije FRKA u selekciji kratkog igranog filma publika je imala priliku pogledati četiri rada koji imaju zajedničku temu svakodnevice. Premijerno su prikazani radovi More i Dani dok je filmove 13+ i Morska pjena publika već imala priliku pogledati na ZFF-u sklopu programa “Kockice”. Pored ovih radova u kategoriji kratki igrani film prikazan je i rad Objava Marka Magdića, koji korištenjem jednostavnih audio-vizualnih podražaja kreira interesantno horror okruženje.

“13+” (Nikica Zdunić)

Kako to izgleda tranzicija iz djetinjstva u zrelost? U kojem momentu i zašto igračke i hobiji bivaju potisnuti u drugi plat dok primat preuzima zabrinutost fizičkim izgledom te potraga za sobom, modeliranje i ukalupljivanje u društvene norme. Nikica Zdunić svojim radom “13’” prikazuje nam period u životu koji nas je formirao, a olako ga zaboravimo. Mlada redateljica vjerodostojno oponaša stvarnost, bez posezanja u društvene ekstreme, te pokazuje da i ono “obično” dosta često promakne ljudskom oku pa ga je potrebno pogledati na filmskom platnu.

Foto: havc.hr
“Morska pjena” (Igor Jelinović)

Morska pjena, kratki igrani film prikazuje nam Miru i Izabelu, prosječne osobama u kasnim dvadesetim godinama života. Premisa ovog rada mogla bi se opisati kao film Before sunrise smješten u hrvatsko društvo danas. Izabela studira, jer to ipak svi danas rade, mada ona ustvari želi raditi u salonu ljepote, sređujući damama nokte. Miro je ovisan o samohranoj majci, a dane provodi vozeći se u gradskom prijevozu, promatrajući ljude. Jednog dana ugleda Izabelu, smisli plan kako da se upoznaju (jer naprosto nije mogao da joj priđe i kaže bok) a potom ih pratimo dok razgovaraju na prvom sastanku. Autor filma Igor Jelinović svojom reprezentacijom “izgubljene generacije” uspijeva nas nasmijati do suza, bez da izlaže svoje likove ruglu, nego svakodnevici.

Foto: havc.hr
More” (Igor Šeregi)

Sjećate li se obiteljskih ljetovanja na more? Odete u apartman koji je 50m udaljen od mora, ali 1km udaljen od plaže, majka je tu da čita knjige, otac da odmara kao i doma, samo uz manje odjeće, a djeca tinejdžeri su tu da se dosađuju i provode svoje vrijeme za mobitelima i prinosnim igračkim konzolama. Naravno, tu je i apartman u kojem se sve raspada i kiša, koja je od čitavog ljeta baš taj tjedan odlučila da pada. Ubacite u tu formulu Kseniju Marinković i Gorana Navojca i dobili ste kratki igrani film “More”. Nakon 15 minuta ove komedije zaželjet ćete da autor filma Igor Šeregi svoj rad pretvori u dugometražnu komediju!

Foto: press / kratki film More
“Dani” (Zoran Stojkovski)

Zasigurno najozbiljniji rad prvog dana revije FRKA bio bi film Dani Zorana Stojkovskog. Film prati diplomiranog elektro inženjera Angela Mitrovskog koji pokušava pronaći posao zato da bi mogao ostati živjeti sa svojom djevojkom u Hrvatskoj. A onda “Kvaka 22” situacija! Nakon razgovora za posao poslodavac mladiću obećava radno mjesto, uz to da počinje raditi za 14 dana, ali Angel je u poziciji gdje mu je od 90 dana gostovanja u zemlji EU ostalo svega 5 dana. Mladi autor Stojkovski u duhu velikog Kena Loacha uspijeva nam prikazati vrli birokratski svijet hladnih poslodavaca, radnika za šalterima s nedostatkom empatije te ambasada koje ne obavljaju svoje poslove, ako ti poslovi nisu kokteli i proslave.

 

Foto: havc.hr

Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije. 

Be social

Komentari