Film

Kako se nositi s traumom iz prošlosti (“Sharp Objects”, M. Noxon)

Foto: facebook.com/pg/sharpobjectshbo/
Vrijeme čitanja: 2 minute

Kad se Camille Preaker (Amy Adams) po službenoj dužnosti novinarke vrati u rodni grad Wind Gap kako bi istražila utjecaj serijskih ubojstava na stanovnike tog mjesta, najmanji dio njene pažnje bit će usmjeren na radni zadatak. Izvor Camilleinih problema – emocionalne uznemirenosti, alkoholizma i sklonosti samoozljeđivanju (oštrim objektima iz naziva serije) nalazi se upravo u Wind Gapu, a to su nikad razriješene okolnosti prerane sestrine smrti. Samim time, iako je radnja centrirana oko nasilne smrti jedne djevojčice i nestanka druge, Sharp Objects ne funkcionira kao kriminalistička serija nego kao vrlo spora drama o nošenju s traumom. Zločin je tek kulisa i u prve tri epizode o njemu ne saznaje gotovo ništa.

Nedostatak radnje i spor tempo gledatelju ipak neće predstavljati problem s obzirom na to da sjajno portretiranje beznađa malog grada američkog srednjeg zapada u Wind Gapu su i vrijeme i interes za bilo što stali, a ljudi se dijele na one koji su nasljedstvom stekli novac (Camille i sama potječe iz takve obitelji) i one koji novca nemaju. Apatija i pesimizam su toliki da se stanovnici Wind Gapa ne čine pretjerano uzrujanima oko činjenice da se gradom od dvije tisuće stanovnika slobodno kreće ubojica koji davi djevojčice i vadi im zube. Jedina aktivnost kojom se ti ljudi bave su uzgoj svinja za bogataše i alkoholiziranje u lokalnoj birtiji.

Tračevi se brzo šire jer ničeg drugog nema pa i sam Camillein dolazak vrlo brzo postaje centralna tema.

Razrješenje traume

Jedna od ključnih točaka serije je snažna matrijarhalna linija obitelji Preaker. Camillein očuh tek je statist u bogatoj obitelji, a glavnu riječ vodi njena majka, Adora Crellin (Patricia Clarkson), opsjednuta imidžem i ulogom u društvu. Upravo ona predstavlja glavnu prepreku Camilleinom oporavku jer u nastojanjima očuvanja obiteljskog ugleda blokira Camillein radni zadatak, ali i rasprave o tome što se dogodilo s njenom sestrom. Adora je, osim na imidž, vrlo fokusirana i na svoju drugu kćer, Camilleinu polusestru Ammu. Amma, kao bitno slabiji lik možda i doprinosi zapostavljenom misterioznom elementu serije, no u pravilu se radi o iskarikiranom goth horor liku koji neuvjerljivo balansira između majčine lutke (odjećom i u doslovnom smislu) danju, a razuzdane tinejdžerice noću.

Sharp Objects kroz svojih prvih nekoliko epizoda cijelo vrijeme pritišće i kao nužnost nameće razrješavanje traume. Sjajna Amy Adams je magnetična kao nekad popularna djevojka Camille Preaker koja je danas natopljena cinizmom i alkoholom, no kao talac vlastitih problema istovremeno izaziva sažaljenje mučnim probijanjem kroz flashbackove kroz koje se vraća u epizode iz prošlosti. Konačno, serija i uspijeva u onome što micanjem balansa sa zločina pokušava napraviti – hoće li Camille otkriti tko ubija djevojčice u njenom rodnom gradu zaista postaje manje bitno, a najvažnije pitanje postaje kad će i na koji način riješiti traume iz prošlosti.

Be social
Što misliš o ovom filmu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari