12. studenoga 2025.

Vrijeme čitanja: 5 minuteProšlogodišnji dobitnik pjesničke nagrade Na vrh jezika, Hrvoje Ryznar, ove je godine objavio svoju prvu zbirku pjesama Kolaterale.

11. studenoga 2025.

Vrijeme čitanja: 4 minuteRockmark, kao i svake godine, donosi zanimljive naslove od kojih se mnogi nađu na našim policama. Ovoga puta izdvajamo pet naslova koja će se najčešće ‘skenirati’ na blagajni tijekom Interliber tjedna.

Film

„Kokainski medvjed”: Treba znati po(d)vući crtu

medvjed
Foto: Screenshot from YouTube trailer
Vrijeme čitanja: 5 minute

Skupina šarolikih likova koju čine kućanica i njeno dijete, šerif i pomoćnik, krijumčari droge, turisti i tinejdžeri delinkventi susreću se u šumama Georgije u bijegu pred smrtonosnim crnim medvjedom koji je slučajno ušmrkao 34 kilograma kokaina i krenuo u divlji pohod. „Crne medvjede ne muči teritorijalnost. Oni će rijetko napadati ljude koji im se nađu u blizini. Kad i napadnu, ljudi imaju veće šanse za pobjedu ako im se suprotstave, nego ako bježe”, tim riječima preuzetim s Wikipedije počinje „Kokainski medvjed”, novi film redateljice Elizabeth Banks.

Riječ je o američkoj glumici poznatoj po ulogama u komedijama kao što su „Na putu do zvijezda” („Pitch Perfect”), „Junfer u četrdesetoj”, „Fred Claus” te povremenim izletima u televizijske („Moderna obitelj”, „Televizijska posla”, „Stažisti”) i redateljske vode („Na putu do zvijezda 2” i „Charliejevi anđeli” iz 2019. godine).

Kao takva, Elizabeth Banks nije pri vrhu američke komedije, no ima solidan komički tajming i zasigurno je jedna od osoba koje bi mogle obaviti dobar posao i donijeti nam zabavan film dostojan premise o medvjedu na kokainu.

medvjed
Izvor fotografije: Facebook.com

Dodaju li se uz Elizabeth Banks kreativni talenti producenata filma, dvojca Phil Lord – Christopher Miller („21 Jump Street”, „The Afterparty”, „Lego Batman”), jednih od najuspješnijih scenarista na polju komedije, možemo očekivati da nas, kao i naslovnog medvjeda, čeka nešto što nikada nećemo zaboraviti, no je li zaista tako? Otkrijte u nastavku.

Cijela šuma šmrče bijelo

Proročanstvo se nažalost nije ispunilo i dobivamo film koji ima manji zbroj od predviđene sume svojih sastojaka – redateljice poznate po komedijama, producentskog dvojca koji nam je podario obilje zabave i vrhunskih filmova, solidne glumačke postave i urnebesno dobre premise temeljene na nevjerojatno uvrnutoj istinitoj priči. S dodatkom mašte i kreativne slobode, naravno jer ipak je ovo Hollywood, a ne povijesni dokumentarni film.

medvjed
Foto: Screenshot from YouTube trailer

Iako bi u prvom planu trebao biti naslovni medvjed, kojeg ćemo zvati Pablo Escobear, dobivamo sljedeće likove ili skupine likova na koje autori stavljaju fokus:

1. Medicinsku sestru (kojoj se sviđa pedijatar) u potrazi za kćeri koja se izgubila u šumi
2. Dotična kćer i njezin najbolji prijatelj
3. Dileri droge na čelu sa zloglasnim šefom
4. Tinejdžeri delinkventi
5. Par bolničara
6. Šumska rendžerica i njena simpatija, dobroćudni stručnjak za životinje
7. Zaljubljeni par skandinavskih turista
8. Detektiv i policajka

I dok većina filmova o sukobu čovjeka i životinje odlično funkcionira s manjim brojem likova (na primjer prošlogodišnji solidni filmić „Zvijer” imao je samo četvero glumaca s Idrisom Elbom u fokusu), ovaj ih ima najmanje 18!

To je najmanje 14 likova, odnosno šest paralelnih radnji, previše! Obećanje je bilo jednostavno i lako ispunjivo – vidjeti kako medvjed šmrče drogu i kreće u pohod – sve ostalo je suvišno. Pogotovo zato što se ovdje ne radi o adaptaciji Shakespeareove drame, niti nam treba sjajna zvjezdana postava koja će tumačiti kompleksne likove.

Sve što trebamo jesu tri do četiri lika s kojima se možemo poistovjetiti i za koje navijamo da pobijede zloglasnog medvjeda. Ili je pak cilj scenarista i redateljice bio da osjećamo simpatiju za krvožednog medvjeda? Čisto sumnjam u to, no čak i dok je nemilice klao ljude i bacao im udove po šumi, taj medvjed, kojeg od milja zovem Escobear, je imao veći karakterni put i razvoj lika od svih drugih likova u filmu, što je kao da u „Raljama” navijate za morskog psa ili pak gajite simpatije za vulkan u „Danteovom vrhu”. Jednostavno besmisleno.

medvjed
Foto: Screenshot from YouTube trailer

Toliko mnogo truda, a toliko malo rezultata

Tih nabrojanih 18 likova glume glumci B klase s izuzetkom Margo Martindale, koja se odlično snašla kao usamljena šumska rendžerica u potrazi za ljubavlju te Keri Russel koja je standardno sjajna, koliko god da je njen lik ograničen plošnim i ispraznim scenarijem. Tu je i uvijek dobar Ray Liotta, kojemu je ovo bila posljednja filmska uloga.

Ostatak postave čine likovi koji se izdvajaju po svojim bizarnostima, no to je, kao i u „Amsterdamu”, isključivo radi bizarnosti same te nemaju puno toga za ponuditi.

Što se tiče glavnog lika, koji je ostao u sjeni hrpe nebitnih likova, on je sjajno kompjuterski kreiran te je njegov pohod uistinu krvav, nasilan, brutalan i nemilosrdan – točno ono što ljubitelji horora i crnohumornih filmova očekuju.

medvjed
Foto: Screenshot from YouTube trailer

Pablo Escobear tako šumom luta, stalno u potrazi za kokainom, napadajući svakog tko je ikad došao u dodir s opakom bijelom tvari, ne prezajući ni pred čim, ne birajući svoje žrtve i ne pazeći radi li se o ženi ili djetetu, starom ili mladom čovjeku. Iz tih njegovih napada i postupaka ljudi povezanih s kokainom izvire najviše komičnih situacija, no one ne izazivaju onolike salve smijeha kakve premisa radnje obećava.

Ponajviše je to krivnja scenarista koji iza sebe nema bogatu karijeru pisca komedija i koji nije ni blizu onog što bi producenti Lord i Miller mogli napraviti da im je netko dao honorar za scenarij ove komedije. Njihova jedna scena u „21 Jump Streetu”, ona kad glavni likovi isprobavaju dizajnersku drogu po prvi puta, duhovitija je od cijelog ovog 90-minutnog filma.

Zašto je tomu tako? Zato što Lord i Miller znaju ubosti u pravu metu, imaju sjajan komički tajming, znaju angažirati prave glumce za prave uloge i ne moraju se oslanjati na bezumno nasilje kako bi izazvali osnovne emocije kao što su simpatija za likove i smijeh u gledatelja. Kakva propuštena šansa!

Oda slasherima

Pohvalno je to da film ponekad zalazi u kutke postmodernog horora te se kroz jumpscareove i ominoznu, napetu glazbu poigrava s klišejima slasherskih horora. Tako medvjed polako prilazi svojim žrtvama, prikrada im se, čeka u sjeni, polako ih sakati i radi slične radnje rezervirane za Ghostfacea i družinu.

I za kraj, da po(d)vučemo crtu, „Kokainski medvjed” neće vas navući na ponovno gledanje, a pažnja će vam odlutati već prvih nekoliko minuta nakon konzumacije filma, koji nije vrijedan novca za kino-ulaznicu.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.

Be social
Što misliš o ovom filmu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari