LOVE, DEATH & ROBOTS: Sva veličanstvenost kratke forme i animacije
Tim Miller i David Fincher dvojica su režisera/scenarista koji su svojim tvorevinama mijenjali kinematografiju. Miller žanr superheroja s Deadpoolom 2016. koji je dokazao da publika definitivno želi R rated superheroje. Na Finchera je skoro pa i bespotrebno trošiti riječi jer samo njegovo ime sve govori – Se7en, Fight Club, Zodiac – samo su neki od naslova koji su nas oduševljavali tijekom godina, a serija Mindhunter, koja je nastala u suradnji s Netflixom, praktično je „otpuhala“ svu konkurenciju svojom kvalitetom.
Ova će se Netflix/Fincher suradnja nastaviti i ove godine, a u tu kombinaciju upada i Miller. To je značilo samo jedno – spektakl, a to smo i dobili. Love, Death & Robots je kompilacija kratkih animiranih filmova koji po svojoj žanrovskoj prirodi idu od fantazije i znanstvene fantastike do horora i komedije. Dužina ovih filmova varira pa najkraći tako traje tek nešto više od sedam minuta, dok najduži plijeni našu pažnju oko sedamnaest minuta. Spomenuti dvojac ovdje se pojavljuje u ulozi izvršnih producenata, dok Tim Miller potpisuje i ulogu režisera u jednoj od epizoda.
Od priče do ekrana
Kratki animirani filmovi su, kao i sve druge vrste kratkih filmova, nerijetko odskočna daska za talentirane i perspektivne filmske umjetnike. Iako su oni redovno dijelom dodjela nagrada kao što su Oscari, ipak ova djelatnost ostaje u drugom, pa čak i trećem planu, kada se govori o televizijskoj/filmskoj vrsti umjetnosti. Kratki filmovi, a pogotovo animirani, svoja putovanja po festivalima pretežno završe ili na YouTubeu ili nekoj srodnoj platformi. Kratka forma je inače, bilo da je riječ o filmu ili pak književnosti, oduvijek smatrana nižom stvaralačkom djelatnošću.
Ipak, nijedna druga vrsta umjetnosti ne predstavlja toliki izazov kao kratka forma kada je u pitanju iznošenje narativa, a isti na kvaliteti ne ispašta zbog kratkoće.
Upravo je Netflix s ovim projektom dokazao kako se vrsni pripovjedači i režiseri kriju tamo negdje u nekim, za nas nepoznatim, filmskim krajevima. Svaka epizoda, a njih je osamnaest u ovoj sezoni, nastala je na osnovu kratke priče. Ovi narativi, tematski različiti, ipak u određenoj mjeri koriste istu formu. Ona omogućava imerziju u fiktivni svijet, ali ne i objašnjenja događaja, tj. ekspozicija je svedena na minimum, a takvo redanje događaja u svakoj epizodi donosi i određeni preokret.
Ovi preokreti ponekad i doprinose cijeloj atmosferi filma, neki šokiraju, iznenađuju, ali u nekoliko slučajeva oni i nisu poseban slučaj. Ipak, svaka epizoda pa čak i ona najkraća, uspijeva kvalitetno iznijeti narativ, uvesti gledatelja u taj svijet te svaka sasvim uspješno iznosi radnju do kraja.
Od skice do animacije
Ono što ovu seriju čini još posebnijom jeste i njena animacija. Iako su seriju radila dva-tri različita studija, niti jedna epizoda nema potpuno isto odrađenu animaciju. Tako razlikujemo nekoliko različitih stilova: od motion capture animacije, grafički dizajniranih likova u stripovskom stilu s izraženim crnim konturama ili u stilu sekvenci iz videoigara do nacrtanih epizoda koje neosporno podsjećaju na stare Disneyjeve filmove. Naravno, one epizode urađene s motion capture metodom izgledaju daleko superiornije u odnosu na ostale, ali to ne znači da ostale nisu blistavo odrađene.
Upravo ta dominacija pojedinih epizoda rezultirala je da one izgledaju kao glavnim kandidatima za neke eventualne buduće dugometražne ekranizacije. Epizode Sonnie’s Edge, Beyond Aquila Rift, Good Hunting, The Secret War su ne samo najduže, već i daleko najbolje među ostalim. Epizoda Helping Hand je, osobno, bolji ‘Gravity film’ od samog Gravityja. Shape-Shifters uz odličnu animaciju donosi i zanimljiv pogled na svijet vukodlaka. Sucker of Souls neodoljivo podsjeća na priče H. P. Lovecrafta, a epizode Three Robots, When the Yogurt Took Over i Ice Age sa svojim humorom donose dašak odmora od akcije i dinamike.
Hoćemo još!
Kada se sve pogleda u cjelini Netflix je, s Millerom i Fincherom na čelu, donio jedan jako zanimljiv i kvalitetan projekt. Kada jednom počnete s gledanjem nećete stati dok ne pregledate sve odjedanput, a kada završite s gledanjem poželjet ćete ih pogledati još jednom. Na kraju, osjećat ćete onu filmofilsku glad koja će zahtijevati još. Hoćemo li dobiti nastavak ovog projekta u obliku druge sezone još uvijek je nepoznanica.
U svakom slučaju Netflix ima još jedan pun pogodak, a ako vam se uistinu bude gledalo još ovakvih tvorevina (dok ne dočekamo drugu sezonu) možete ih potražiti na YouTube kanalima kao što je TheCGBros.