novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Glazba

Mary May (VIB): Je li Vintage za Mary May isto što i Vegas za Cher?

Mary May na pozornici čita svoje tekstove iz bilježnice. Plavo svjetlo. Bijelo odijelo.
Foto: Igor Jurilj/Ziher.hr
Vrijeme čitanja: 3 minute

Dobar dan. Ja sam Igor i po zanimanju sam kolekcionar set lista. I koncerata benda Mary May. Sljedeći redovi bit će najobjektivnije rečeno – subjektivni zvučno-scenski utisci sa starog mjesta njihove groovy radnje.

Posljednji sam imao isto očište, ali sasvim drugi pogled. Prije točno tri su godine kao petorka nastupili na istoj pozornici, s djelomično istim, ali skromnijim repertoarom pjesama. Splitska je kantautorica debitirala godine 2018. albumom „Things You Can’t Put Your Finger On” kojeg smo redakcijski ustoličili na prvo mjesto godišnje liste albuma, a i zaključili da se radi o ponajboljem debitantskom albumu u posljednjih dvadesetak godina na sceni.

Njihov prvi koncert u Vintageu također smo okarakterizirali kao takav. U čemu je kvaka tih superlativa? Nema je. Naprosto se radi o kanaliziranom sinkronicitetu mladih glazbenih virtuoza Borka Rupene (bubanj), Luke Čapete (el.gitara), Marina Živkovića (saksofon), Jakše Perkovića (bas) i – Mary May – bendorodice.

mary may
Foto: Tomislav Sporiš, Izvor: Facebook.com/MaryLovesYouMusic
Stalna formacija

Mary May danas čini izmijenjeni bend staln(ij)e formacije (tako mi mlijeka u prahu, valjda ih neću ureći), pa Marka Ferlana i njegov kontrabas potpuno zamjenjuje mladi genijalac na basu, Jakša Perković. S njim je splitska diva započela suradnju eksperimentirajući tijekom razdoblja pandemije i formiravši pak trio Willow Avenue. Danas kao regularni član benda, Perković pokazuje slične tendencije kolegama, ali u nekoj bezvremenskoj, a opet retrospektivnoj estetici Mary May još snažniju svezu s klasičnim razdobljem rocka i funka koje podvlači svojom prisutnošću.

I kako je naglasak na prvijencu koji čeka svog nasljednika kao ozeblo sunce, Mary je počastila vjernu publiku u stalnom rastu potpisanim fotografijama i tekstovima kakve ste mogli kroz ovih nekoliko godina kupiti na njezinom Patreonu i podržati joj rad. Tako su deseci lica plesali u mraku publike sa svežnjem poetskih suvenira na prsima, a neki s pločom live koncerta snimanog pred pandemiju u zagrebačkoj Prvoj gimnaziji. Naravno, i tamo smo tada bili svjedoci živopisnog trenutka kružno dokumentiranog na crnoj plastici u izdanju Pass The Hat Records.

Obogaćen repertoar

No „Things You Can’t Put Your Finger On”, čije tekstove zna sve više grla domaće publike, ove je godine već dobrano proširila novim naslovima poput The Other koja govori o pametovanju drugih u situacijama koje se tiču nas, The Dress Your Mother Wore To War, Don`t Call Me Baby i Soft & Free – pjesme koje čita sa svoje neizostavne tekice tekstova (vidjet ćete ju redovito na koncertima) koju nosi poput svoga Svetog pisma.

Ove je pjesme – samo neke od gotovo desetak novih ove večeri -već predstavila na magičnom liveu iz Frakture početkom godine, a cementirala ih kod publike u zagrebačkoj Kinoteci nekoliko tjedana kasnije. I upravo je u Kinoteci Marija kao frontwoman i powerhouse vokalistica demonstrirala svoju transformaciju na pozornici u odnosu na početke.

Iako neupitne karizme, suzdržanost i sramežljivost bi virile kroz šavove ranih nastupa, ali danas pjevačičino vladanje pozornicom i publikom (iako sam siguran da joj se ne bi svidio upotrijebljeni glagol) odjekuju stavom kakve jazz dive koja ima više staža negoli Marija godina. Drugim riječima, svjesno gledamo jazz pjevačicu koja će kroz koju godinu postati pandan imenima poput Josipe Lisac ili Gabi Novak, ali s još snažnijim vokalnim kapacitetima. Ne brinu me mitovi osim onih čijih sam početaka svjedok. Neka ostanu zapisane riječi.

Foto: Tomislav Sporiš, Izvor: Facebook.com/MaryLovesYouMusic
Putovanje u paralelne svjetove

Fluidnost koju iz vokala prevodi u pokrete i postaje ples diktiran razmetanjem instrumenata njezinih jednako zanesenih članova benda naprosto je zarazna za publiku koja se istovremeno pita primjećuju li glazbenici s pozornice svijet oko sebe kada upadnu u svirački trans? Odgovor na to pitanje uopće ne iziskujem, ali se nadam da je negativan jer dio šarma benda proizlazi upravo iz osjećaja njihove izmještenosti u paralelne svjetove glazbenih titraja što bujaju iz svih smjerova.

Topli kontekst Vintagea – jednog od posljednjih klubova u Zagrebu spašenog od virusa trapa i cajki – očigledno iz njih provocira najživlje atome kreativnosti i izražavanja jer na ovoj pozornici Mary May redovito pišu priče koje se ne zaboravljaju, a poglavlja su glazbenih memoara cjelokupne publike.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.

Be social
Što misliš o ovome koncertu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari