James Earl Jones
12. rujna 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Dana 9. rujna preminuo je James Earl Jones, kazališni, filmski i televizijski glumac, omiljen zbog svojih uloga kao što su ona Mufase u „Kralju lavova”, Dartha Vadera u serijalu „Star Wars”, Jacka Jeffersona u filmu „Velika bijela nada”, Jamesa Greera u serijalu o Jacku Ryanu, ali i brojnim drugim ulogama.

Adele
3. rujna 2024.

Vrijeme čitanja: 6 minute 10 koncerata, najveća pop-up arena ikad i najduža setlista koju je Adele otpjevala. Riječi još uvijek nisu dovoljne, bilo je savršeno.

Intervju

Murali za junake: Zahvala istinskim junacima kriznih razdoblja

Murali za junake
Foto: Ožujsko pivo
Vrijeme čitanja: 5 minute

Postoje ljudi koji su nam uvijek dostupni. Pritom ne mislim na nama bliske osobe poput mame, tate, sestre ili prijatelja. Mislim na ljude koji su nam potrebni u situacijama koje ugrožavaju život, u nesrećama i raznim nezgodama, kada je pravodobna i stručna pomoć neophodna i najvažnija. Situacije su to u kojima se nitko ne želi naći, a koje su u ovoj godini postale učestale. Globalna pandemija i potres samo su neki od uznemirujućih zbivanja s kojima smo se suočili i koja su nas približile upravo onim, uvijek dostupnim, ljudima koji nam spremno pružaju pomoć.

Isti ti ljudi, točnije, liječnica, vatrogasac i alpinistica lica su koja odnedavno krase nove murale u Zagrebu, Osijeku i Splitu. „Murali za junake” projekt je nastao u suradnji Ožujskog piva te kolektiva Graffiti na Gradele (GnG) i Dostave Zvuka koji su u spomenutim gradovima oslikali murale kako bi se zahvalili svim junacima, poznatim i nepoznatim, na njihovom nesebičnom radu i brizi. Također, murali su dio kampanje „Dobri ljudi” Ožujskog piva koja je obuhvatila nekoliko aktivnosti poput istoimene izložbe fotografkinje Mare Milin, a koja se mogla razgledati tijekom rujna na zagrebačkom Zrinjevcu.

Odlučili smo zato saznati nešto više o ovoj humanoj priči i njezinoj umjetničkoj dimenziji pa tako u nastavku možete pročitati kako je došlo do kampanje i suradnje, ali i s kojim su se izazovima prilikom oslikavanja suočili Ožujsko pivo, GnG i Dostava Zvuka.


  O kampanji „Dobri ljudi”


Ožujsko pivo: Potaknuti aktualnom društvenom situacijom željeli smo probuditi emociju u javnosti, pozvati na odgovornost svih građana te dati konkretan doprinos podizanju kvalitete života u zajednici. Vjerujemo da smo kampanjom „Dobri ljudi” to i uspjeli. Naime, krize koje su pogodile Hrvatsku, ali i ostatak svijeta, najprije pandemija koronavirusa, a potom i potres u Zagrebu, značajno su utjecale na naše živote, no pojedinci koji djeluju u različitim udrugama i inicijativama pomažu nam prebroditi te krize. Dok se mi zatvaramo u sigurnost svojih domova, oni izlaze na teren kako bi nama olakšali. To je velika stvar, to su veliki, istinski dobri ljudi. I oni su nas inspirirali za novu kampanju.

Kampanja „Dobri ljudi” svojevrsna je zahvala svim doktorima i doktoricama, medicinskim sestrama, spasiocima, volonterkama i volonterima, humanitarcima, penjačima, građevinarcima, redarima, pripadnicima vojske i policije te svim ostalim nepoznatim licima koja nam u vremenima velikih izazova pokazuju pravo lice ljudske dobrote. To je naša ključna poruka – zahvaliti istinskim herojima ovih kriza.

Mural u Splitu
Foto: Ožujsko pivo

       O projektima unutar kampanje


Ožujsko pivo: Žuja je pokrenula digitalnu aktivaciju „Opjevani junaci” u kojoj je pozvala sve ljude da u stihovima zahvale svojim poznatim i nepoznatim herojima kako njihova velika djela ne bi bila zaboravljena. Nakon prikupljenih stihova, Žuja se pobrinula da najljepše čuje cijela Hrvatska. Naime, stihovi zahvale pretočeni su u pjesmu Junaci koju izvodi Vanna.

U rujnu smo odlučili dodatno probuditi emociju i pokazati svim građanima tko su lica pravih heroja. U suradnji s poznatom fotografkinjom Mare Milin organizirali smo izložbu portreta heroja iz hrvatskih organizacija koje su se svojim radom i inicijativama u proteklom periodu posebno istaknule brigom za zdravlje i sigurnost svih nas. Tako su posjetitelji na osam solarnih panela imali priliku pogledati portrete osam volontera iz Hrvatske mreže za beskućnike, Hrvatske gorske službe spašavanja, Plavog telefona i Fonda 5.5. i upoznati se s aktivnostima ovih udruga. Trajanje izložbe smo zbog velike posjećenosti odlučili produžiti, a zatim i preseliti na Go2Digital kanale diljem Hrvatske.

Kampanja je, među ostalim, uključila donaciju u iznosu od milijun kuna Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja, Plavom telefonu, Fondu 5.5 i Hrvatskoj mreži beskućnika.

Kako bi herojska djela dobrih ljudi ostala dugoročno zapamćena, za kraj kampanje smo u suradnji s kolektivima Dostava Zvuka i Graffiti na gradele oslikali murale u tri hrvatska grada – u Zagrebu, Splitu i Osijeku.

Izložba Dobri ljudi
Foto: Ožujsko pivo

O suradnji


Ožujsko pivo: Graffiti na Gradele i Dostava Zvuka kroz svoje projekte s Ožujskim pivom surađuju već duži niz godina, stoga je suradnja na projektu koji uključuje oslikavanje došla nekako prirodno. Pred umjetnicima je bio velik izazov, s obzirom na to da je riječ o površinama velikih formata – no spremno su se uhvatili u koštac s oslikavanjem i rezultat je sjajan.

GnG i Dostava Zvuka: Već duži niz godina surađujemo sa Zagrebačkom pivovarom, primarno kroz organizaciju naših festivala, ali i drugih projekata koje organiziramo kroz godinu. Upravo iz tog razloga do ove suradnje došlo je nekim prirodnim putem i drago nam je što smo dobili priliku sudjelovati u jednoj ovako velikoj kampanji koja ima sjajan cilj i koja je okružena dobrim i pozitivnim porukama i vrijednostima.


       O muralima i oslikavanju


GnG i Dostava Zvuka: Za zadatak smo dobili osmisliti kreativno rješenje za svaki od murala i potom ih realizirati, a s obzirom na to da smo odlučili oslikati murale velikih formata jako smo se veselili tom izazovu. Razmišljali smo na koji način prikazati heroje i njihova herojska djela, pa smo došli do zaključka da tu priču ne priča nitko bolje od njih samih – i odlučili smo u tri grada oslikati tri osobe, koje svojom pojavom mogu simbolizirati herojske podvige i požrtvovnost. To su medicinska radnica, vatrogasac i alpinistkinja, a vjerujem da su razlozi poprilično jasni.

S obzirom na to da smo odlučili oslikavati murale velikih formata, prvo smo trebali naći adekvatne površine, koje su uglavnom u privatnom vlasništvu. Izazov je bio pronaći odgovarajuće zgrade, a onda i dobiti odobrenja, no u konačnici su svi bili spremni dati nam pristanak s obzirom na temu murala i cijelu kampanju. Dakako, izazov je bio i oslikati sve murale s obzirom na to da su zaista velikih površina i na velikim visinama, no naši umjetnici spremno su se uhvatili u koštac sa zadatkom i napravili su sjajan posao. Bilo nam je jako drago murale oslikavati u Osijeku, Splitu i Zagrebu, reakcije prolaznika su bile sjajne, stoga je riječ o jednom stvarno pozitivnom iskustvu.

Murali za junake
Foto: Ožujsko pivo

         O reakcijama


Ožujsko pivo: Reakcije građana na cijelu kampanju su odlične. Od početka kampanje spomenutim udrugama i organizacijama pristižu donacije iz cijele Hrvatske, u aktivaciji „Opjevani junaci” sudjelovalo je dvjestotinjak Žujinih fanova, a udruge su dobile i nove volontere. Samo selidbom izložbe na digitalne kanale, u 14 dana portrete Mare Milin vidjelo je preko pola milijuna Hrvata. Rezultati kampanje se još zbrajaju, a sa sigurnošću možemo reći da su murali oduševili prolaznike. Vijest o muralima su prenijeli gotovo svi mediji, nacionalni i lokalni, a i dalje prolaznici zastaju i s oduševljenjem promatraju murale naših domaćih grafitera. Najvažnije od svega, poslali smo poruku i ukazali na važnost volonterstva tijekom cijele godine, a ne samo u krizi. Vjerujemo da je ta poruka došla do svih građana i da smo barem malim dijelom utjecali na osvještavanje važnosti individualne odgovornosti u kriznim vremenima.


  O budućim planovima


Ožujsko pivo: Kampanju „Dobri ljudi” za ovu godinu smo priveli kraju, no segment društveno odgovornog poslovanja Zagrebačkoj pivovari je iznimno važan, stoga i u sljedećoj godini planiramo neke nove kampanje i nove aktivnosti. S hrvatskim grafiterima Žuja i drugi naši brendovi često surađuju tako da vjerujemo da će biti prilike i za neke nove murale, ali ne u sklopu kampanje „Dobri ljudi”.

GnG i Dostava Zvuka: Rado ćemo nastaviti raditi na inicijativama Žuje i ekipe iz Zagrebačke pivovare, jer iza njih je uvijek neka nama zanimljiva priča, a i drago nam je raditi s partnerima koji ovakav tip umjetničkog izričaja rado koriste u svom radu te tako doprinose i njegovoj afirmaciji. U planu imamo svašta, no za sada detalje čuvamo za sebe! 🙂

Mural u Osijeku
Foto: Ožujsko pivo
Be social

Komentari