“Sweetener” (Ariana Grande): Emocionalni trijumf mlade pjevačice
Piše: David Gašo
Nečesta je pojava preslušavati pop album u cijelosti i svaku sekundu njegovog trajanja osjetiti apsolutnu ljubav (i ponos) koju je autor na njemu ostavio. Upravo se to događa prilikom slušanja novog albuma “Sweetener” pop princeze Ariane Grande. Od uvodne, ranjivo nježne i kratke a capella pjesme raindrops (an angel cried) pa sve do završne, emotivne i plesne get well soon kojom se Grande osvrće na nesretne događaje u Manchesteru 22. svibnja prošle godine, “Sweetener” je sonično i tematski fokusiran album. Fokusiraniji je od bilo kojeg albuma u njezinoj dosadašnjoj diskografiji punoj zabavnih, ali površnih i nepovezanih kolekcija zaraznih pop pjesama kojima je nedostajala osnovna kreativna usmjerenost.
Po čemu se “Sweetener” razlikuje?
“Sweetener” je, prije svega, emocionalni trijumf mlade pjevačice. Grande osjećaj ljubavi prenosi na zabavne i zaigrane načine, nešto što je za očekivati nakon zaruka s Peteom Davidsonom kojem na albumu posvećuje cijelu pjesmu, tajnovito nazvanu pete davidson. U ovom koktelu emocija pojavljuju se zanos i sreća na pjesmama kao što je naslovna pjesma Sweetener te sanjarski zaljubljena R.E.M. (“Think I heard some wedding bells”). Na pjesmama breathin i spomenutoj get well soon Grande pjeva o post-traumatskom stresu nakon terorističkog napada na njezinom koncertu u Manchesteru prošle godine u kojem je tragično poginulo 22 ljudi. Zanimljiv je upravo koncept za koji se Grande odlučuje prilikom pakiranja čak i ovih najtežih iskustava – album je prije svega koherentan na tematskoj i glazbenoj cjelini, nijedna pjesma nije sumorna i teška balada te je gotovo cijela stvar lagana, plesna i slatka kao izravan odraz načina kojim se Grande nosi s događajima u svojem životu – zato je album prikladno nazvan “Sweetener”.
Dobro izabrani suradnici
Fanovi Pharrella Williamsa i njegovog hip hop benda N.E.R.D automatski će prepoznati Williamsov producentski i autorski otisak na gotovo polovici ovog albuma, počevši s pjesmom the light is coming u suradnji s Nicki Minaj čiji je instrumental opasno sličan singlu Lemon s N.E.R.D.-ovog prošlogodišnjeg studijskog albuma. Williams je autor i producent jedne od istaknutih pjesama sa “Sweetenera”, successful. Williams svoju vlastitu glazbenu evoluciju dijeli s Grande i zajedno stvaraju ono što će dalje odrediti Grandein status na suvremenoj sceni i njezin razvoj kao mlade glazbenice. Ovom se dvojcu pridružuju i Max Martin te Ilyja koji igraju svoju ulogu u Grandeinom glazbenom istraživanju stavljajući njezin nježno-moćan vokal preko moderne trap podloge koja je prisutna na većini albuma pa tako i Arianinom posljednjem hit singlu God is a woman.
Pametan izbor singlova
“Sweetener” nije nužno radio-friendly i promatrajući ga kao cjelinu ne sadrži očite singlove ili zarazni pop materijal kao što je bio reggaeom inspiriran mega-hit Side To Side s Grandeinog prošlog albuma “Dangerous Woman”. Tim Ariane Grande pametno je odabrao prva dva singla koja će predstaviti novi album – prvi je varljivo nazvan no tears left to cry koji se unatoč glazbenog odmaku od Grandeinog tipičnog stila probio na dnevne playliste svakog većeg radija, a drugi je upravo ranije spomenut God is a woman (također jedina pjesma na albumu uz R.E.M. koja u naslovu ima veliko slovo). Ova kontroverzno nazvana pjesma počinje sporo, vokalom popraćenim skromnom gitarom, evoluira u snažnu klupsku himnu, a završava nizom moćnih harmonija koje nas uporno uvjeravaju kako je Bog žena. God is a woman jedna je od istaknutih pjesama s albuma i najbolji odabir singla koji će izaći neposredno prije dolaska albuma koji predstavlja.
Album, iako suočen s miješanom reakcijom publike zbog svojeg stilskog pomaka, ipak će ostati prekretnica u glazbenom opusu Ariane Grande. “Sweetener” zrači zrelošću i osjećajima koji su uspješno protkani kroz sve njegove stihove i melodije. Ono što Grande napokon posjeduje je motivacija i emocionalna zrelost na kojoj će izgraditi status sile na glazbenoj pop sceni, a nadajmo se da sama neće skrenuti s obećavajućeg glazbenog puta kojem je “Sweetener” tek iznimno uspješan početak.