Film

Oscari 2017: Razočaravajući izbor u kategoriji stranog filma

Strani film
Foto: facebook.com/pg/ToniErdmannFilm
Vrijeme čitanja: 2 minute

Kada je Američka filmska akademija 15. decembra objavila listu od devet filmova koji će biti razmatrani za Oscara u kategoriji najbolji film na stranom jeziku, kritičari i publika su negodovali (i dalje negoduju) zbog nepravde učinjene filmovima Elle, Julieta i As I Open My Eyes. Već u tom momentu svima je bilo jasno da neće biti neke prevelike borbe oko toga kojih će pet naslova dobiti nominaciju. Nominacije su objavljene 24. januara i pred nama je sljedeća lista: 

Tanna

Iz nekog nepoznatog i sigurno zanimljivog razloga, ove godine u nominacije se provukao i eksperimentalni film smješten na osamljenom pacifičkom otoku. Tanna, rađena prema istinitim događajima, film je koji prati događanje u plemenu Yakel, dajući nam već previše puta viđenu priču o obiteljskoj lojalnosti, zabranjenoj ljubavi te sukobu „starih“ i „novih“ načina života. Skoro pa bez ikakvih šansi za pobjedu, ipak je potrebno zapitati se što se to događa, priprema li AMPAS novi val promjena u filmskim nagradama?

A Man Called Ove

Švedski filmaši u posljednjih nekoliko godina konstantno iznenađuju sjajnim komedijama, adaptiranima iz knjiga, poput The 100 Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared ili A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence, stoga je veoma iznenađujuće i pozitivno reći da film A Man Called Ove predstavlja do sada najbolji rad ovog tipa. Adaptiran iz knjige Fredrika Backmana, „A Man Called Ove“ prati protagonista Ovea, čangrizavog starca kojem je dotužio život, na urnebesnom putovanju u smrt kojem naprosto nema kraja. Premda su realne šanse da ovaj film pobjedi oskudne, treba priznati da od svih ponuđenih filmova ovaj ipak pruža najviše zabave. 

Land Of Mine

Treba biti iskren, nakon sve sile filmova na tematiku Drugog svjetskog rata, Land of Mine i nije baš film koji doprinosi nešto novo svijetu filma. Ipak, s druge strane, u pitanju je priča koju je potrebno iznijeti pred što većim brojem gledatelja. Film prati grupu zarobljenih njemačkih vojnika, mladića do 20 godina prisiljenih da nakon rata čiste minska polja duž danske obale, na kojima je procijenjeno da se nalazi negdje oko 2 milijuna mina.

The Salesman

Asghar Farhadi jedan je od rijetkih redatelja danas koji uspijevaju uraditi preciznu disekciju nekog društva i pri tome biti poželjan kod filmske publike. Filmom The Separation 2012. godine osvojio je Oscara upravo u kategoriji najboljeg stranog filma, a s filmom The Salesman ima odlične šanse da osvoji još jednog. Farhadi nam ovog puta donosi priču o marginalizaciji žena u istočnim tradicionalno orijentiranim zemljama, njihovom strahu pred muškarcem i nepravednim situacijama u kojima se dovode u nezavidan položaj (biti posramljena ili izgubiti povjerenje muža), uz to povlačeći paralele s kazališnim komadom Arthura Millera „The Death of a Salesman“.

Toni Erdmann

Možda bi se trebali zapitati zašto je ovo film o kojem svi zuje i ima najviše šanse za prestižnu nagradu, koliko se društvo i ljudska priroda zaista izmijenila da nam je bila potrebna komedija Toni Erdmann. “Maren Ade gradi svoju komediju na svakodnevnim situacijama blage nelagodnosti i nevinog djetinjastog ponašanja, što je ugodna pojava u vremenu stereotipnih komedija punih nasilja, vulgarnosti i priprostih neuvjerljivih “slučajnih situacija“…. Svakako tu je i redateljičina kritika društva, u kojoj  likovi skidajući sve maske koje nose, ostaju goli, ranjivi i predmet smijeha.” (Arman Fatić, recenzija)

Be social

Komentari